کد خبر 1350561
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
اهتراز پرچم روسیه در شرق اوکراین

دولت روسیه در تلافی اعمال تحریم‌های گسترده غربی و با هدف ایجاد ثبات در بازار داخل، صادرات بیش‌از ۲۰۰ محصول خود به جز نفت و گاز را متوقف می‌کند.

به گزارش مشرق، روسیه اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی صادرات بیش‌از 200 محصول خود از جمله تجهیزات پزشکی و فناوری، خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی را معلق می‌کند. اما نفت، گاز و زغال‌سنگ که اصلی‌ترین راه درآمد دولت این کشور هستند، از این لیست مستثنی می‌شوند.

طبق بیانیه دولت روسیه، این اقدام که همچنین شامل ممنوعیت صادرات تجهیزات برقی، خودروهای ریلی و لکوموتیوها، کانتینرها، توربین‌ها، ماشین‌آلات برش فلزات و سنگ، صفحه‌های ویدئویی، پروژکتورها، کنسول‌ها و تابلو برق‌ها هم می‌شود، برای حفظ ثبات در بازار این کشور لازم است.

در این بیانیه همچنین آمده‌است دولت صادرات انواع الوار و محصولات مرتبط با آن را به کشورهایی که موضع خصمانه در برابر روسیه گرفته‌اند ممنوع می‌کند.

اقتصاد روسیه به‌خاطر تحریم‌های متعدد اعمال‌شده بر بانک‌ها و بانک مرکزی این کشور و همچنین خروج شرکت‌ها یا توقف فروش آن‌ها در کشور به‌دنبال حمله پوتین به اوکراین، روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شود. از شرکت‌های بزرگ نفت گرفته تا سازندگان محصولات مصرفی، اپل و مک‌دونالد همه در حال ترک روسیه هستند.

و حالا مسکو در حال تلافی کردن تحریم‌هایی است که متحدان غربی اعمال کرده‌اند.اما همان قدر که اروپا نگران تحریم بخش انرژی روسیه است، روسیه هم نگران از دست دادن بزرگ‌ترین راه درآمد خود یعنی انرژی است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نفت خام و گاز طبیعی 43 درصد کل درآمد دولت روسیه را بین سال‌های 2011 و 2020 تشکیل داده‌است.تحریم واردات نفت و گاز روسیه توسط آمریکا مشکلات این کشور را برای فروش نفت خود به خریداران بیشتر می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    23 3
    ای بنازم به روسیه دقیقا عکس ایران که با وجود فقر وفلاکت اجازه ی صادرات می دهند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      12 1
      وقتشه روسیه جمعیتشو زیاد کنه بشه مثل چین :)
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      8 8
      بناز به روسیه و پوتین ، دیگری هم بگوید بنام به جو بایدن و آمریکا !!! یعنی باور کنیم شما ایرانی هستی ؟ باید بیاموزیم هر کشوری کار درستی انجام داد بررسی کنیم آیا به منافع ملی ما است ما نیز همان کار را انجام دهیم بنازم روسیه !!! بنام بایدن نداریم عزیز من بنازم ایران عزیز وطنم رو بنازم بزرگان میهنم رو ...
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      9 3
      روسیه از قبل برای تحریم های آمریکا و اروپا برنامه ریزی کرده و مطمئنا کلی ذخیره ارزی و طلا دارد. اما ایران بعد از انقلاب با جنگ و تحریم روبرو است.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      جناب ۱۲:۰۳ ، ایشون خیلی واضحه که داره با کنایه میگه ، چطور متوجه نشدید؟ به عنوان مثال طلاهای بانک مرکزی که در واقع پشوانه اقتصادی یک کشور/ملت هستند رو مثل ایران حراج نکردند تا از طریق اربیل و امارات خارج بشن. فهم این مسئله اینقدر سخت نیست. مطمئنا شرایط روسیه در تحریم از ما بهتر خواهد بود چون مسئولین خائن و وطن فروشی مثل باند نیویورکی ها در راس کار ندارند.
  • شیرازm IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    13 4
    یمشت ادم بی هویت ومزدوری ک یزمان سطل زباله اتیش میزدن الان مدتیه گیردادن به کشوروبدوبیراه میگن بخاطراوکراین اخه مگه ایران حمله کرده به اوکراین ک اینطورجرمیدیدخودتون و حمله میکنیدبه ملت ودولت؟؟؟!! روسیه حمله کرده اونم بخاطر اینکه 16هزارروس تباربدست کودتاگران نازی صفت کشته شدن روسهاتحمل کردن امازمانی ک دیدداعش رادارن ازسوریه میفرسن ک روسیه ومرزهاش راناامن کنن دیگه هرکشوری باشه امنیتش رافدای اقتصادنمیکنه. بالاخره بایدیکی پیدامیشدترمزاین حرامزادگان غربی رامیکشیدتاتمام دنیارابه سیطره خوددرنیاره و زورگویی نکنه. روسیه حمله میگیدکرده هیچ. ایاونزولا. عراق افغانستان.کوبا.نیکاراگوئه و.. و... حمله کرده بودن بجایی ک غرب وحشی تحریمشون کردودست به کودتابرعلیشون میزنه. حالاچرااینقدردستمالکشان غرب یاهمان اصلاحاتی سوزش گرفتن مگه همین اوکراینی نبودکه باناتوچندین هزارنفررادرعراق وسوریه و.. بخاک وخون کشید؟؟ ازحرامزادگیه بدوبیراه گفتن به ایران اونم بخاطرجنگ روسیه واوکراین. بریدکمک یهودیان بجنگیدخیلی سوزش داریدازحمله روسهابه نوکران یهود
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      7 1
      کاملا" منطقی و طبیعی ،،. وقتی بخش زیادی از مردم ما بیننده و شنونده سایت ها و شبکه های ماهواره ای ایرانستیز همچون شبکه منوتو بهایی، اینترنشنال عربستان ، BBC انگل ستان استعمار پیر و امثالهم باشند نتیجه بهتر از این هم نخواهد بود !!! متاسفانه این سایت ها و شبکه های ایرانستیز هستند که اذهان عمومی و تفکرات اکثریت هم میهنان ما رو شکل می‌دهند ... حقیقت تلخی ، و ، ولقعا" باعث تاسف !!! باید تدبیری کرد هر چه زودتر ... بیاری یزدان پاک ، پاینده ایران عزیز و ملت بزرگ ایرانم ..
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 3
      وقتی افرادی ایرانستیز بیسواد بی خرد نا فهم همچون صادق زیبا کلام ها استاد دانشگاه و دارای تریبون باشند نتیجه همین می‌شود که قشر ساده و عوام جامعه رو به جاده خاکی و به اشتباه می اندازند ...
    • DE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      غررگدایان کم آورده ان دارن یکز زکی منفجر میشن .حیف که عرضه جنگیدن ندارن وگرنه اربابشون امریکا ارطالون میکرد به اوگراین اونجا احتزاج هم به مواد منفجره ندارند همین که کم آوردند دارن منفجر میشن خ به کمبند انتحاری هم نمیخواهند. لشکر روسیه را که ببینند منفجر مین کلی روسها کشته مین البته از خنده. خخحخ دنیای استکبار و غرب و کورهای نوکرشون جرات ارسال یک سرباز به اوکرازن را ندارند .دارند گروه گروه تروریست داعش و دیگر شغال ها و کفتارها را میفرستند کمک رژیم کودتای نارنجی جورج سوروسی ذلیلسکی.غربگداها باید برن بنشینند تو صف جلوی ذلیلسکی تا براشون پیانو!!! بزنه.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      داداش اصلا پوتین امام زمان خودتو عصبانی نکن
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      عزیزم مردم از این مینالند که مسئولین خودمون بیشتر از اینکه به فکر مردم کشور خودشون باشند به فکر مردم کشورهای دیگه هستند.تمام دولتمردان کشورهای دیگه اول به فکر منافع مردم کشور خودشون هستند ولی اینجا برعکسه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 7
    با اینکار پوتین دکان ورشکسته روسیه برای همیشه تخته می شود.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    این تصمیم کمی عجیب است چون روسیه باید روی صادرات غیرنفتی خود کار کند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 3
    تنگه هرمز را هم تنگش کنیم دنیا متلاشی میشود.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 7
      آنچنان گشا ت می کنن که تنگه تا دریای خزر گشاد بشه ماله این حرفها نیستی
    • محمود IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      کی میخواد گشات (گشاد نه گشات! میبینی ؟!حتی چند کلمه درست و درمون هم نمی‌تونید بنویسید) کنه؟ گاوهای شیرده جنوب خلیج فارس که ۸سال حتی از پس یمن تحریم شده بر نمیان؟ یا عرعردوغان که با وجود همه حمایت‌های غرب در سوریه تا مرز خودش مچالش کردن؟ یا یانکی هایی که پوشک بزرگسال سفارش میدادن و وقتی اسیر شدن خودشون رو خیس کردن؟ فراموش کردید چند ماه پیش سپاه فقط با چندتا قایق چطور اربابتون رو حقیر کرد؟ حالا شما درمونده های بدبخت دارید برای ایران خط و نشون می‌کشید؟ ایران ارداه کنه تنگه هرمز رو می‌بنده و به والله خودتون و اربابتون همه با هم نمی‌تونید جیک بزنید، فقط کافیه چند صد تا مین دریایی در خلیج فارس رها بشه تا حساب کار دستتون بیاد، حالا موشک و پهباد و زیردریایی و... که جای خود دارد،
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    6 16
    واقعا روسیه شیطان است. دشمنی بدتر از تزارها. همان کاری که دوران قاجار با ایران می کرد حالا با اوکراین و سایر کشورها می کند. روح منحوس تزارها در پوتین ملعون حلول کرده است. کشتار غیرنظامیانف تجاوز، حمله به بیمارستانف جدا کردن چند استان و سپس تبدیلشان به کشورهای نیمه مستقل وابسته به خود است.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      7 0
      امریکاوغرب میلیون هانفر رابکشه وهنوزم دست برنداره ازجنایت واستعمارگری شیطان نیست روسیه شیطانه ک داره ازروس تبارهایی ک 16هزارنفرش کشته شدن تواین چندسال توسط کودتاچیان نازی پرست؟؟؟ اوکراین شیطان نیست ک داعش رااز زندانهای سوریه فراری دادن اوردن مرزروسیه؟؟ چرازمانی ک اوکراین خیلی ضعیف بودروسیه حمله نکردتصرفش کنه؟ دقیقا الان متوجه شدداعش گسیل دادن بمرزهاش و70هزارنیروکودتا چی تومرزهابودن حمله کنن روس تبارها ک روسهاپیشدستی کرد. ربط حمله روسیه بافرارداعش درسوریه یکیه.. ایااین اوکراین نبودکه درقالب ناتومیلیونهاانسان رابخاک وخون کشیدن؟ضمنا مردم اوکرای همشون فرارکردن وجنگی باروسهاندارن اینایمشت افراطین ک حتی نمیزارن تمام ملت فرارکنندگرفتنشون گروگان سازمان ملل دروغ نمیگه ک کودتاچیان تعدادی مهاجروملت خودشون گرفتن سپرانسانی و.. شیطان تویی بااین فهم کورت ک ازقاتلین غربی دفاع میکنی درحدجردادن خودت
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      4 1
      جناب کارشناس، برای تزتون سمت غرب، صحبتی ندارید؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 1
    روسیه باید صادرات انرژی را فورا قطع کند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 2
    فقط کافی به کشورهای که اینترنت جهانی می دهند بگیم یک مکانیسم درست کنند که اینترنت اسلامی به هر فارسی زبان بدند و اگر نمیشه فقط در افغانستان و ایران بدند اینترنت محدود اسلامی و اگر عراق هم قبول کرد در در انجا اینترنت اسلامی بدند .........چون اگر بیابان و غیره بریم امنیت نیست ..که باعث ان همش تربیت غلط اینترنت جهانی است ...............من نه از روی شکم حرف می زنم و نه غیر ایرانی ام حتی لحجه بومی هم ندارم فقط فارسی زبانم.......... یک رایزنی فقط با 5+1 بشه تا اینترنت اسلامی بدند به ایران اگر صبر کنیم اینترنت ملی بیاد چندین سال طول می کشه که برای سرعت دهی این باید مستقیم با غرب بشه تا این مکانیسم اینترنت اسلامی فعال کنند ..........چون بالاتر از همه توهین به دین و امامان{ع} است و این خود دفاع از حرم و حفظ دین اسلام وهدف انقلاب السلامی است چرا مشکل اقتصاد سال 96 دروغ و پلید و فریب قشری از مردم بود چون از صبح تا شب اینترنت ازاد................و افراد با ادب و با فرهنگ هم ساکت و یا با شکم فکر می کنند یا زمان ندارند فکر کنند و مردم با اینترنت ازاد اتش زدند .....شما دانلود بکنید فیلتر شکن سایفون در عرض 5 دقیقه مردم دانلود می کنند و این دیگه توحم نیست .... اخیرا" یه منبع دولتی وامین گذارش داده بود چند سال پیش که یک ملیون کاربر ایرانی که سایت های حرام نگاه می کنند که از نظر غلبه روان مردم ایران که باعث ظالم بودن و جانی و پلید بودن و فریب بودن و دروغ بودن در افراد میشه نگاه می کردند که وقتی سال 96 دروغ باعث مشکل اقتصاد و مشخص مکمل این میشه .............
    • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 0
      شما در فکر اینترنت اسلامی هستی که ۵+۱ یا ۶ یا همون ۲-۸ برای ما آماده کنند. عزیز دل تمام رسانه ها و روزینامه های غربگداها رفرمیست های نوکر غرب به فارسی اصلاح طلبهای هر کشوری وظیفه شون خالی کردن دین از محتوی و جامعه از فرهنگ است تا مانند اوکراین یک دلقک مسخره یهودی ملعبه دست صهیونیست بیاید سر کار تا بتوانند کشور را غارت کنند .
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    یادش بخیر،یه زمانی حسن چاخان ببخشید،همون حسن کلید خودمون میگفت: اگه ما رو تحریم کنند و نگذارندنفت بفروشیم تنگه هرمز رو میبندیم ونمیگذاریم هیچکی نفت بفروشه، دلمون برای دروغهای شاخدارت، ریش رنگ کرده و لباسهای گرانقیمت مفت بچنگ اورده و قیافه منحوست تنگ شده است.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 3
    قرار بود ۲۰۰ لکوموتیو بخرید؟ تحویل نمیده الان؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      خودزنی چرا میکنی انگارقبلا هم سابقه داشتی خودت که داری میگی قرار بود
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 1
    کسب وکارهای خورد وتوریسم راباین تحریمها حتی ازکشورثالث به روسیه تریبا تمام شده است
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 0
    الان مک دونالد همبرگر فروش از روسیه رفته روسیه منزوی شده؟!؟
  • از شهرستان سراب IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 0
    روسیه تاوان خیانتشو به متحدانش مثل ایران کره شمالی و تا حدی سوریه رو داد چین بسیار زیرکانه با دادن یک بیانیه همه پسندانه در ابتدای جنگ خودشو کنار کشید و با تصرف بازار مصرفی روسیه خودشو ثروتمندتر خواهد کرد ترکیه با این جنگ سود زیادی خواهد برد تبلیغاتی برای پهبادهای بیرقدار شد و این کشور با بند بازی بازار روسیه را حفظ خواهد کرد ایران باید سریعا بازار نفت و گاز روسیه را تصرف کنه و بازار بکر روسیه برای صادرات فلفل دلمه کلم خیار شور سیب زمینی انواع میوه و سبزی هندوانه پسته زیتون غصب کنه قبل از ترکها
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      درود بر شما هم میهن گرامی ، بله همینطوره که فرمودید ما ایرانیان نیز باید از شرایط موجود به نفع منافع ملی خویش بهره‌مند شویم ..!
    • 5 IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      آب دوغ خیار و بز باش و...را گفتی ، ولی به کوری چشم تو در میدان سرخ مسکو حسینیه میزنیم،میخوای کارتم را نشونت بدم، چشمت دربیاد
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    ازش نمی‌خرند تحریمه خودشم قف نکرده کسی تحویل نمی گیره
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    فعلا که آمریکا ابر قدرت هست و پشت سرش هم کلی پشتیبان داره هیچ کشوری نمیتونه زیاد مقاومت کنه . ایران خودمون هم بعداز کلی مقاومت دست به دامان برجام شده هر چه زودتر تحریمها برداشته بشه وگرنه .... حالا روسیه هم چند سالی میتونه مقاومت کنه و مردمش زیر فشار گرانیها برن و بعدش بیاد دست به دامان آمریکا بشه تا تحریمهاش برداشته بشه . فعلا این آمریکا هست سلطان ابرقدرتی داره و بس ...
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    اوکراین بدون تقویت ارتشش به موشک های دوش پرتاب ضدهوایی و ضدزره نباید وارد این جنگ می شد اماده ساختن ارتش ظرف شش ماه امکان پذیر نیست اینو همه کارشناسان نظامی می دانند نتیجه این جنگ از قبل مشخص بود ولی اوکراین استقلال خودش را در نتیجه ندانم کاری مشتی افراد هوچی گرا و هیجان زده از دست داد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    ضربه رابیشترقشرپاین میبیندمسئولین اگرراست میگن فقط 3ماه بیاین مثل مازندگی کنندبه والله اگریک هفته تحمل کنندنفسشون ازجای گرم درنیادزیرگرانی مردم بیچاره شده اگرروسیه راست میگه الان همه جوره تحریم کردندچرااس400وجنگنده سوخو35رابه ایران نمیده سنگ اندازی روسهابه برجام عنلی شده هنوزماتوخواب هستیم صدای سنگ اندازی بعددرمیاداگربرجام که شروع کردندبه پایان نرسداخرش فاجعه میشه ببینی کی گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس