آمریکا 2 سامانه پدافند ضد موشکی در لهستان مستقر می‌کند

وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه از قصد خود برای مستقر کردن دو سامانه پدافند موشکی در لهستان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه (۹ مارس/ ۱۸ اسفند) اعلام کرد دو سامانه دفاع هوایی موشکی در لهستان مستقر می‌کند.

آمریکا دو سامانه دفاع هوایی موشکی را به لهستان ارسال کرده است. فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا گفته پنتاگون با هر تهدید احتمالی علیه نیروهای آمریکا و ناتو در قلمرو خودش مقابله خواهد کرد.

آمریکا ماه گذشته میلادی نزدیک به ۴۷۰۰ نظامی را روانه لهستان کرد. پنتاگون مدعی شده هدف از این اقدام تقویت بازدارندگی ناتو در برابر حمله روسیه به اوکراین است.

پایگاه آرمی‌تایمز نوشته سامانه‌های پاتریوت که در لهستان هستند می‌توانند موشک‌های بالیستیک که به سمت نیروهای آمریکایی شلیک می‌شوند را رهگیری و منهدم کنند.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند. آمریکا روز گذشته واردات نفت و گاز روسیه به ایالات متحده را ممنوع کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    بالاخره آمریکا مجبور شد ، خودی نشان دهد . یک مقدار مستقیم تر وارد شود . چون تا حالا از اروپا انتظار داشت و اونها از ترس . مستقیم وارد مواجهه با روسیه نشدند ، حق هم دارند ، بخاطر شرکت های اسلحه سازی و نفتی . ضرر بیشتر هم بدهند . وضع قیمت انرژی ، کشورهای دنیا را با مشکل مواجه کرده . بغیر از قیمت مواد غذائی و نگرانی از اوضاع گندم و حبوبات در آینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس