کد خبر 1350260
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
انگلیس سامانه دفاع هوایی به اوکراین می‌دهد

لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور سامانه دفاع هوایی به اوکراین تحویل خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفت: بهترین روش برای محافظت از آسمان، تسلیحات هوایی است و انگلیس قصد دارد این تسلیحات را به اوکراین تحویل دهد. 

تراس ادامه داد: انگلیس قصد ندارد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کریدورهای تخلیه غیر نظامیان در اوکراین وضع کند زیرا این اقدام به درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه منجر خواهد شد و ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد. 

وزیرخارجه انگلیس اظهار کرد که لندن علاقه‌مند به ممنوعیت کامل دسترسی روسیه به شبکه مالی سوئیفت و همچنین پایان استفاده کشورهای گروه ۷ از نفت و گاز روسیه است. 

وی افزود، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نتوانسته است به اهداف مورد نظر خود در اوکراین دست یابد و پوتین باید شکست بخورد. 

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، در عملیات نظامی روزهای گذشته ۹۰ درصد پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش اوکراین که بیشتر جنگنده‌ها و تاسیسات این کشور اروپای شرقی را در خود جای داده بود، از بین رفته است. 

به گزارش مشرق از شبکه خبری اسپوتنیک؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای افزود: عملیات غیرنظامی‌سازی اوکراین شامل حملات سنگین به پایگاه‌های هوایی ارتش این کشور از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در پی درخواست کمک هم‌پیمانان مسکو در دونباس و برای اطمینان یافتن از برتری کامل هوایی روسیه به اجرا درآمده است. 

ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون سراسری روسیه، از عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند. 

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    اسپوتنیک یک منبع روسی هست و واسه ما شده خبررسان!!!!!!خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس