کد خبر 1348942
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
گندم نمایه

صادرات غلات اوکراین که با کشتی انجام می‌شد به علت بسته شدن بنادر دریای سیاه، از طریق خط‌آهن انجام می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اپراتور راه‌آهن دولتی اوکراین اعلام کرد پس از بسته شدن بنادر دریای سیاه به علت درگیری نظامی با روسیه، آماده است تا صادرات محصولات کشاورزی از طریق خط‌آهن را به صورت فوری انجام دهد.

اوکراین که یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی است، به صورت سنتی، غلات، روغن‌های گیاهی و سایر محصولات مواد غذای را از طریق کشتی صادر می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بازار جهانی کالاهای اساسی همچنان متاثر از تحولات نظامی روسیه و اوکراین

راه‌آهن اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «این وضعیت، مشکلاتی تنها برای اوکراین  ایجاد نمی‌کند، اوکراین ۱۱ درصد غلات و ۵۵ درصد روغن آفتابگردان بازار جهان را تامین می کند.»

بیشتر بخوانید:

سایه بحران انرژی بر سر قاره اروپا

«به منظور جلوگیری از بحران مواد غذایی در جهان و حفظ صادرات اوکراین، راه آهن اوکراین آماده است تا ارسال محصولات کشاورزی از طریق راه‌آهن را به صورت فوری ترتیب دهد.»

راه آهن اوکراین اعلام کرد: احتمالا غلات به مرزهای رومانی، مجارستان، اسلواکی و هلند ارسال می‌شود جایی که می‌توان غلات را به بنادر و مراکز لجستیکی کشورهای اروپایی تحویل داد.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و بیش از ۱۸ درصد از صادرات بین المللی را به خود اختصاص داده است، این دو کشور همراه با اوکراین، حدود ۳۰ درصد از ذخایر جهانی گندم را تامین می‌کنند.

ترس و نگرانی از کمبود گندم در بزرگترین تولید کنندگان گندم و غلات جهان یعنی روسیه و اوکراین که درگیر جنگ هستند موجب بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی شده است.

از آنجا که کشتی‌های تجاری به بندر «دریای سیاه» محل بارگیری کالا نزدیک نمی‌شوند، توقف صادرات روسیه و اوکراین سبب شد تا قیمت گندم فروش آتی در یک روز ۷۵ دلار  افزایش یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 1
    اگر اب دریای عمان تسویه تبخیری و به مصارف کشاورزی برسه میتونیم 50 درصد روغن جهان روتولید وصادر کنیم. نمک حاصله رومیشه به کشورهای سرد سیر به قیمت خوب فروخت.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      با این اب و هزینه تولیدش حتی نمیشه طلا کاشت برو مطالعه کن
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه نمی خواهد کیف راتصرف کند بلکه می خواهد دولت زلنسکی را بترساند تا شروط را رعایت کنند این حرکت روسیه یک اشتباه تاریخی است چون تلفات روسیه را در روزهای آینده افزایش خواهد داد چون افزایش هواپیماهای سرنگون شده همه نشان دهنده حضور سریع نیروهای داعش و جنگجویان اموزش دیده خارجی با دوش پرتاب ها در خاک اوکراین برای افزایش هزینه پیروزی روسیه است و روسیه نباید این اشتباه را مرتکب شود و سریع باید کیف را تصرف نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس