نگرانی فرانسه از ناامنی جهانی غذا در نتیجه تحولات اوکراین

رئیس‌جمهور فرانسه طرحی پیشنهاد داده که خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای تضمین امنیت غذایی در سراسر دنیا شد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار برنامه‌ریزی اضطراری در سطح دنیا برای تضمین امنیت غذایی و جلوگیری از ایجاد قطحی در «کشورهای آسیب‌پذیر» در نتیجه جنگ اوکراین شده است.

جنگ اوکراین به کاهش محسوس صادرات غلات در دنیا منجر شده است. روسیه، بزرگترین صادرکننده گندم و اوکراین چهارمین صادرکننده این محصول است. ده‌ها کشور به تولید گندم توسط این دو کشور وابسته هستند.

ماکرون بعد از اجلاس ناتو و اجلاس کشورهای گروه هفت از روسیه خواست مسئولیت‌پذیری نشان داده و اجازه تولید محصولات کشاورزی در اوکراین را فراهم کنند. او گفت: «داریم وارد یک بحران بی‌سابقه غذایی می‌شویم.»

خبرگزاری فرانسه نوشته بدون صادرات این محصول توسط اوکراین، «قحطی اجتناب‌ناپذیر» بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر در انتظار برخی کشورها خواهد بود. مصر و شمال آفریقا در حال حاضر با کمبود شدید غلات مواجهند.

ماکرون در کسوت رئیس شورای اروپا و با همراهی اتحادیه آفریقا «طرح اضطراری امنیت غذایی» را پیشنهاد داد. از جمله مفاد این طرح، آزادسازی ذخایر در صورت بروز بحران برای جلوگیری از کمبود غلات و جلوگیری از افزایش قیمت آنها است.

یکی دیگر از مفاد این طرح، تعهد چندجانبه کشورها به عدم در نظر گرفتن تحریم برای صادرات مواد خام کشاورزی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    فرانسه دروغ می گوید که نگران جان انسان ها و قحطی هست.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    امنیت غذایی برای سراسر دنیـا رو خواسته! کی؟! رئیس‌جمهور جانی‌ترین کشور دنیـا! آمریکا باید جلوی جنایتکارای فرانسوی لنگ بندازه!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    یکم دیر به فکر افتادین قورباغه ها!!!!
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    فرانسه مطمئن باشد اكثرمردم كه ساكنيين قاره اسيا وافريقا هستند دچار مشكل غذايى نخواهند شد شما فقط به فكرغذاى خودتان باشيد
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس