مدیر دفتر برنامه جهانی غذا: جهان با بحران مواد غذایی مواجه است

«مارتین فریک» مدیر دفتر برنامه جهانی غذا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان درارتباط با پیامدهای جنگ اوکراین گفت این جنگی است که جهان تحمل آن را نخواهد داشت و با یک بحران غذایی مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، وی که از برلین با سی ان ان مصاحبه می کرد دراین باره گفت: جنگ اوکراین تنها جنگی است که جهان تاب و تحمل آن را نخواهد داشت.

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا درادامه گفت:چنانچه جنگ اوکراین به فوریت خاتمه نیابد جهان شاهد پیامدهای آن خواهد بود؛ کشوری با ۴۰ میلیون جمعیت که تا پیش از این مواد غذایی اولیه ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را تامین می کرد اکنون خود نیازمند دریافت کمک های غذایی شده است.

وی افزود: چنانچه طی روزهای پیش رو زمین های زراعی اوکراین زیرکشت گندم نروند جهان با یک بحران غذایی مواجه خواهد شد، طی ۴ هفته اخیر شاهد آن هستیم که ساختار تامین مواد غذایی درهم شکسته  و وضعیت غذایی در حالت اضطراری قرارگرفته است.

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا: جهان با بحران مواد غذایی مواجه است

خالی بود سبد نان جهانی

این مقام برنامه جهانی غذا درادامه به سی ان ان گفت: سبد نان جهانی ممکن است با ادامه این جنگ وزیر کشت نرفتن مزارع گندم در اوکراین در سال جاری میلادی خالی بماند؛ اوکراین و روسیه با یکدیگر تولید کننده ۲۹ درصد از بازار جهانی گندم هستند.

وی گفت: این اختلال باعث افزایش مواد غذایی بطرز بی سابقه ای طی یک دهه اخیر خواهد شد و افزایش تورم نیز مردم را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

حلقه آتش گرسنگی در جهان

وی درادامه گفت: پیامدهای جنگ اوکراین بر سایر کشورهای جهان از بابت تامین چرخه غذایی تاثیر خواهد گذارد؛ ما هم اکنون شاهد حلقه آتش گرسنگی در پیرامون جهان هستیم و کشورهایی بخصوص واقع در خاورمیانه و شاخ آفریقا به شدت به واردات مواد غذایی از اوکراین وابسته هستند.

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: کشوری به مانند لبنان ۵۰ درصد  گندم خود را از اوکراین وارد می کند، مصر نیز بیش از ۸۰ درصد واردات غذایی خود را از اوکراین تامین میکند.

وی در ادامه گفت: حال با توجه به افزایش بهای سوخت در جهان تامین این مواد غذایی از سایر کشورهای باعث بالارفتن هرچه بیتشر مواد غذایی شده و بر افراد و خانواده های کم در آمد و آسیب پذیر فشار مضاعفی وارد خواهد ساخت، شاهد بحران و ناامنی مواد غذایی درجهان خواهیم بود.

سی ان ان گزارش داد: حدود ۲۶ کشور جهان، بیش از نیمی از مواد غدایی خود را از روسیه واوکراین تامین می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    عیبی نداره ، پولهایی که از روسیه و روسهای مقیم کشورتون دزدیدن بدین گندم و غلات رو به چهار برابر قیمت بخرین بدین مردمتون کوفت کنن!!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس