درگیری اوکراین و روسیه تورم آمریکا و اتحادیه اروپا را افزایش می دهد

افزایش قیمت انواع خوراک دام هزینه های تولید محصولات پروتئینی را افزایش داده است و می تواند باعث افزایش تورم در آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و تمام کشورهای توسعه یافته شود.

به گزارش مشرق، پس از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین نگرانی جامعه جهانی از تامین امنیت غذایی و افزایش قیمت کالاهای اساسی بیشتر شده است، این دو کشور در مجموع ۳۰ درصد غلات جهان را تامین می کنند.

روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز نوشت: اوکراین پنجمین کشور بزرگ صادر کننده گندم در جهان است اما با وجود درگیری در این کشور کشاورزان نمی دانند که آیا کشت بهاره گندم را می توانند انجام دهند یا نه؟

اکنون زمان کشت این محصول است و باید کشت تا اواخر ماه آوریل به پایان برسد اما نگرانی درباره کشت این محصول وجود دارد و در این صورت کمبود تولید، سال آینده را نیز تهدید خواهد کرد. این کشور خاک و شرایط آب و هوایی بسیار مناسب برای کشت انواع محصولات کشاورزی بویژه غلات دارد و با این وضع بعید است که کشاورزان بتوانند برنامه کشت خود را در سال جاری تکمیل کنند.

این گزارش می نویسد بخشی از خاک حاصلخیز کشاورزی اوکراین اکنون درگیر عملیات نظامی است و انجام عملیات کشت تقریبا امکانپذیر نیست. به علاوه مسئولان محلی می گویند برای کشت محصول در برخی از مناطق نیاز به مین زدایی است و در این شرایط نمی توان ادوات کشاورزی را به این مناطق وارد کرد.

*تاثیر تا ۵۰ درصدی تحولات روسیه و اوکراین در عرضه محصولات اساسی در جهان

بر اساس این گزارش در صورتی که این جنگ به زودی متوقف نشود جامعه جهانی با کمبود ۱۰ تا ۵۰ درصدی محصولات اساسی نظیر گندم، جو و دانه روغنی مواجه خواهد شد.

افزایش قیمت انواع خوراک دام هزینه های تولید محصولات پروتئینی را افزایش داده است و می تواند باعث افزایش تورم در آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و تمام کشورهای توسعه یافته شود.

در بازار بورس شیکاگو گندم رکورد جدیید را ثبت کرد فشار تورمی بر بودجه کشورها بیشتر شده و باید هر چه زودتر جامعه جهانی فکری برای این وضع بکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    جهاد کشاورزی امسال بالاترین برند روداره. هرکی دستش رسید محصولات کشاورزی بکاره حتی لب خیابون ها . با ابهای جمع اوری شده خاکستری آپارتمان ها و تصفیه اون میشه . شهرداری ها میتونن تو شهرها هر محله مثل کاشان جویبارهای از این ابهای تصفیه شده درست کنند تادر زمین های بایر و بیمصرف خیرین شهر کلی محصولات سیفی توش بکارن که بشکل خیرالعام افراد نیازمند ازش مصرف کنن. محیط زیست شهرها با این اقدامات بسیار مفیدسبزتر و پراکسیژن تر و کم دود ودم خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس