زلنسکی: لوکاشنکو قول داده جنگنده‌های بلاروس وارد اوکراین نشوند

رئیس جمهور اوکراین از قول بلاروس در زمینه عدم پرواز جنگنده‌ها و بالگردهای این کشور برای ماموریت علیه خاک اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از قول مساعد رئیس جمهور بلاروس در زمینه عدم پرواز جنگنده‌ها و بالگردهای این کشور برای ماموریت علیه اوکراین خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که  رئیس جمهور بلاروس به او اطمینان داده است که موشک‌ها، هواپیماهای جنگی و بالگردها از خاک بلاروس به اوکراین پرواز نخواهند کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که  انتظار ندارد مذاکره با روسیه به نتیجه‌ برسد.

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده که روسیه از خاک بلاروس به شلیک موشک بالستیک اسکندر مبادرت کرده است.

بلاروس اینک میزبان مقام‌های ارشد روسیه و اوکراین برای کاستن از تنش است و کرملین  ساعاتی پیش اعلام کرد هیأت روس با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه، دفاع و دیگر وزارتخانه‌های این کشور برای مذاکره با طرف اوکراینی وارد بلاروس شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

در  رویدادی مرتبط با اوکراین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه در خصوص وضعیت در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. او به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده اتمی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 3
    بلاروس هم مثل بعضیا یه روز نتیجه نوکریش رو میبینه
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      مثل شما ؟!!!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس