کد خبر 1346501
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
لاوروف: غرب همدست رژیم اوکراین در بحران فعلی است

وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید از طرف های غربی، استانداردهای دوگانه و روسیه هراسانه آنها و همچنین جنایاتی که مرتکب شده اند، گفت: حمایت آنها از رژیم اوکراین مسبب بروز بحران کنونی است.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت کنونی در اوکراین نتیجه ارتباط کشورهای غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از سال ۲۰۱۴ شکل گرفت.

وی در این باره گفت: فاجعه اوکراین نتیجه همدستی حامیان غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از کودتای خونین ضد قانون اساسی در فوریه ۲۰۱۴ در آنجا شکل گرفت و برخلاف ضمانت‌های آلمان، لهستان و فرانسه بر اساس توافقنامه حل و فصل بحران درون اوکراینی، انجام شد.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی لاوروف- چاووش اوغلو درباره مذاکرات روسیه-اوکراین

لاوروف در ادامه و با اشاره به اینکه مقامات کی یف دست به انجام بازی‌های خطرناکی زده اند، گفت: امروز، خطراتی که رژیم زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) برای کشورهای همسایه و به طور کلی امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، پس از شروع بازی‌های خطرناک توسط مقامات مستقر در کی یف در رابطه با برنامه‌های دستیابی به تسلیحات هسته‌ای خود، افزایش چشمگیری یافته است.

بیشتر بخوانید:

وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند

وزیر خارجه روسیه افزود که مسکو همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اظهارات غیرمسئولانه کی یف در مورد تسلیحات اتمی توخالی نیست و اوکراین هنوز از فناوری هسته‌ای شوروی و ابزارهای ساخت چنین سلاح‌هایی برخوردار است، گفت: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که روسیه به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی که به تعهدات خود در خصوص عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی متعهد است، تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای و فناوری‌های مرتبط در اوکراین انجام می‌دهد. امیدواریم همه از ضرورت حل این مشکل آگاه باشند.

بیشتر بخوانید:

لاوروف سفر خود به سازمان ملل در ژنو را لغو کرد

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اتحادیه اروپا به جای گفتگو با روسیه، راه تحریم‌ها و محدودیت‌های غیرقاونی را انتخاب کرده است.

وی گفت: کشورهای اتحادیه اروپا با انتخاب مسیر تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه، سعی می‌کنند از گفتگوی صادقانه رو در رو، از تماس‌های مستقیمی که برای کمک به یافتن راه حل های سیاسی برای مشکلات حاد بین‌المللی طراحی شده است، فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: امیدواریم که مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: پیشتر، اتحادیه اروپا، در یک جنون روسیه هراسانه، تصمیم گرفت تا سلاح‌های مرگبار را به کی یف برساند. برای ما، ارزش زندگی هر روس یا اوکراینی، ساکن دونتسک یا لوهانسک کمتر از زندگی یک اروپایی یا آمریکایی نیست.

وی همچنین با اشاره به این مسئله که غرب نباید امنیت خود را به هزینه دیگران به دست بیاورد، گفت: کشورهای غربی باید از ایجاد تأسیسات نظامی در قلمرو کشورهایی که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند و عضو اتحاد (ناتو) نیستند، از جمله استفاده از زیرساخت‌های آنها برای انجام هرگونه فعالیت نظامی، خودداری کنند.

لاوروف افزود که برای مسکو غیرقابل قبول است که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا باشد و زمان آن فرا رسیده است که آنها را به خانه بازگردانیم.

وی افزود که روسیه از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهد که استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در اروپا را متوقف سازند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا و متحدانش در قبال عملیان روسیه در اوکراین، گفت: ایالات متحده و متحدانش که خود مسئول مستقیم نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه و مجرم جنایاتی هستند که طی آن صدها هزار نفر از مردم عادی را در یوگسلاوی، عراق، لیبی و افغانستان کشته اند، بار دیگر استانداردهای دوگانه نشان می‌دهند.

لاوروف در پایان گفت که روسیه همیشه پذیرای یک گفتگوی برابر و محترمانه متقابل در مورد هر موضوعی است و آماده است تا توازن عادلانه منافع ایجاد کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    موفق باشی... حرف حق میزنی، ولی به مذاق خیلیا خوش نمیاد. بدرک...
  • NL ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس