اتحادیه اروپا همواره برای مذاکره با روسیه آماده است

گفت که غرب منتظر بازگشت روسیه به میز مذاکره برای حل بحران اوکراین است، اما مبانی صلح و معاهدات اروپایی قابل مذاکره نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه به محض رسیدن به بروکسل جهت دیدار با همتایان اروپایی خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا در هر لحظه آماده تماس با روسیه در مورد وضعیت اوکراین است، اما هنجارهای حقوق بین الملل را زیر سوال نخواهد برد.

بائربوک در این باره گفت: من از دولت روسیه درخواست می‌کنم که به میز مذاکره بازگردید، ما هر دقیقه و هر ساعت پشت آن هستیم. ما منتظر شما هستیم تا با هم صلح و امنیت را در اوکراین تضمین کنیم. ما می‌توانیم این بحران را تنها بر سر میز مذاکره حل کنیم.

طبق گفته وی، غرب پشت سر اوکراین صحبت نمی‌کند، به همین دلیل است که همتای اوکراینی او یعنی «دیمیتری کولبا» برای نشست امروز دعوت شده است.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: ما به طرف روسی اعلام کردیم که آماده گفتگو در مورد امنیت مشترک هستیم. اما مبانی صلح در اروپا، حقوق بین الملل و معاهدات اروپایی ما جزو موضوعات مذاکره نیست.

امروز و در همین رابطه «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که این اتحادیه از آخرین تلاش برای ترتیب دادن گفتگوهای بیشتر بین واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین، حمایت می‌کند.

کاخ سفید اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با میانجیگری فرانسه، تا زمانی که روسیه بیشتر به اوکراین حمله نکند، موافقت کرده است.

طبق اعلام «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، این جلسه پس از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    بیست درصد قومیت اوکراین روس هستند و علاوه براین 45 درصد به زبان روسی حرف می زنند پس ارتش روسیه لازم نیست در روی زمین با ارتش اوکراین بجنگد و کافی است فقط پشتیبانی هوایی انجام دهد
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس