کد خبر 1345650
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
پاکستان تشدید جنگ در اوکراین را نگران کننده دانست

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به تشدید جنگ در اوکراین بر اهمیت تنش زدایی و لزوم دیپلماسی میان مسکو و کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش مشرق از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز یکشنبه طی تماس تلفنی با «دیمیتری کولبا» همتای اوکراینی خود، آخرین تحولات مرتبط با درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین را مورد بررسی قرار داد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی خاطر نشان کرد که نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر خود به مسکو با ابراز تاسف نسبت به تنش‌ها میان روسیه و اوکراین گفت، پاکستان امیدوار است دیپلماسی بتواند از درگیری نظامی جلوگیری کند. درگیری به نفع کسی نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه در صورت درگیری بیشترین ضربه را از نظر اقتصادی می‌بینند.

وزیر امور خارجه پاکستان بر موضع این کشور مبنی بر اینکه اختلافات باید از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل و فصل شود، تاکید کرد.

وی همچنین به موضوع خروج اتباع پاکستانی از جمله دانشجویان مقیم در اوکراین و بازگشت سالم آنها به پاکستان پرداخت.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پاکستانم ادم شده کشور سناری فیک ساخته شده توسط انگلستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس