آمریکا پیش‌نویس قطعنامه محکومیت روسیه را به شورای امنیت ارائه کرد

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که امروز رای گذاشته خواهد شد، بر تعهد خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می‌کند.

به گزارش مشرق، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ضمن مورد محکوم قرار دادن حمله روسیه به اوکراین با شدیدترین لحن ممکن، خواستار ترک فوری، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین شد.

پیش نویس قطعنامه که پیش از رای گیری توسط اعضای آن مورد مذاکره قرار می‌گیرد، خواست تا روسیه فورا استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند و از هرگونه تهدید غیرقانونی یا استفاده از زور علیه هر کشور عضو سازمان ملل بپرهیزد. 

در ادامه این پیش نویس همچنین آمده است: اجازه و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در اوکراین، برای محافظت از غیرنظامیان از جمله پرسنل کمک‌های بشردوستانه و افراد در موقعیت‌های آسیب پذیر از جمله کودکان باید مدنظر قرار گیرد. همچنین به کشورهای عضو سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید می‌شود تا از کاهش تنش در منطقه حمایت کنند.

این پیش نویس همچنین ضمن محکوم کردن تمام نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نقض حقوق بشر از همه طرف‌ها خواسته است که به شدت به مفاد مربوطه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن‌ها در سال ۱۹۷۷ احترام بگذارند و حقوق بشر را رعایت کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مصطفی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    روسیه خودش حق وتو داره. غرب خودشو مسخره کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس