کد خبر 1345109
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
سردرگمی مواضع رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین

در حالی که تل‌آویو اعلام کرد حاضر به تایید پیش نویس قطعنامه علیه روسیه نیست، سفیر این رژیم در مسکو به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد.

به گزارش مشرق، روسیه سفیر (رژیم) اسرائیل در مسکو را به وزارت خارجه این کشور احضار و از وی در مورد مواضع تل‌آویو در قبال عملیات نظامی در اوکراین توضیح خواسته شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه خبر داد، معاون وزیر خارجه روسیه از سفیر اسرائیل در رابطه با دلایل حمایت تل آویو از نازی‌ها در اوکراین توضیح خواست.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که رژیم اسرائیل عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین را محکوم کرده بود.

از سوی دیگر واللا نیوز هم در گزارشی اعلام کرد آمریکا از مخالفت اسرائیل با امضای پیش نویس قطعنامه محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین و درخواست برای عقب نشینی ازخاک این کشور آنجا عصبانی است.

مسئولین صهیونیست در این باره به این رسانه عبری زبان گفتند: اسرائیل از حق رای در شورای امنیت برخوردار نیست اما ایالات متحده از آن برای حضور به عنوان ناظر در نشست شورا دعوت و انتظار داشت تا از پیش نویس قطعنامه حمایت کند.

مسئولین اسرائیلی در عین حال اعلام کردند علت مخالفت تل‌آویو با حمایت از این طرح آن بود که اصولا عضو شورای امنیت نبود و در عین حال کاملا اطمینان داشت که این پیش نویس با توجه به حق رای وتوی روسیه امکان تصویب شدن ندارد.

گفتنی است این قطعنامه که با وتوی روسیه از دستور کار خارج شد، با رای موافق ۱۱ عضو و رای ممتنع ۳ عضو چین، هند و امارات متحده عربی مواجه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس