کد خبر 1344587
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
پوتین: ارتش اوکراین قدرت را به دست بگیرد

رئیس‌‎ جمهور روسیه خطاب به ارتش اوکراین اعلام کرد اگر نظامیان در اوکراین قدرت را به دست بگیرند توافق راحت‌تر بدست می‌آید.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» در جلسه‌ی شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به قرار گرفتن سامانه‌های راکتی در مناطق مسکونی به دستور مقامات اوکراین اعلام کرد که او از ارتش اوکراین می‌خواهد اجازه ندهد از غیرنظامیان و افراد به عنوان سپر انسانی استفاده شود.

بر اساس گزارش الجزیره، رئیس‌ جمهور روسیه در ادامه سخنان خود گفت: «اوکراینی‌ها به دستور کشورهای بیگانه شهرهای خود را با سلاح‌های سنگین بمباران می‌کنند. هرچه در اوکراین اتفاق می‌افتد به دستور غرب و در راس آن مستشاران نظامی آمریکاست. روسیه با تروریست‌ها و نئونازی‌ها در اوکراین می‌جنگد.»

پوتین از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در دست بگیرد، زیرا بر اساس نظر او به نظر می‌رسد توافق با ارتش اوکراین راحت‌تر از توافق با باند معتادان و نئونازی‌ها در این کشور باشد.

رئیس‌ جمهور روسیه در پایان نیز اعلام کرد ارتش روسیه وظیفه نظامی خود را در چارچوب عملیات ویژه در اوکراین برای تضمین امنیت و حفاظت از میهن شجاعانه و قهرمانانه با موفقیت انجام می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه پیش از این فاش کرد نیروهای اوکراینی به توصیه مستشاران آمریکا سامانه‌های نظامی و راکتی را در مناطق مسکونی مستقر کرده و از آن‌ها علیه روسیه استفاده می‌کنند. منابع محلی نیز فیلمی در این خصوص منتشر کردند که این سخنان را تایید می‌کرد.

بامداد دیروز (پنجشنبه) رئیس‌ جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیروهای مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیروهای روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. ولادیمیر پوتین پس از آن اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین برای روسیه ایجاد کرده است این کشور را مجبور کرده راه نظامی را انتخاب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مسعود IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    احسنت موافقم تا زلنسکی دلقک کوکائینی هم جنس باز محاکمه و زندانی ویا اعدام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس