کد خبر 1344598
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
پاپ فرانسیس در اقدامی بی‌سابقه به سفارت روسیه در واتیکان رفت

منابع رسانه‌ای اعلام کردند رهبر کاتولیک‌های جهان برخلاف عرف دیپلماتیک در بحبوحه بحران اوکراین به سفارت روسیه در واتیکان رفته است.

به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس» امروز (جمعه) در اقدامی که خارج از عرف دیپلماتیک به حساب می‌آید برای بیان نگرانی‌های خود در خصوص بحران پیش آمده در اوکراین به سفارت روسیه در واتیکان رفت.

بر اساس گزارش رویترز، متئو برونی، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ بیش از نیم ساعت را در سفارت سپری کرده است.

برونی که از ارائه جزئیات درباره این دیدار یا گفتگو خودداری کرد، گفت: «او (پاپ فرانسیس) برای ابراز نگرانی از جنگ رفت.»

الکساندر آودیف، سفیر روسیه در واتیکان در این خصوص گفت: «این دیدار حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید و پاپ "نگرانی شدید" خود را در مورد وضعیت انسانی در اوکراین ابراز کرد. پاپ خواستار حمایت از کودکان، بیماران و رنجوران و حمایت از مردم عادی شد.»

این اقدام پاپ رسانه‌ها را شگفت‌زده کرده است چرا که به طور معمول سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی برای صحبت با او همیشه توسط وزیر امور خارجه واتیکان به کاخ پاپ احضار می‌شدند.

در همین راستا کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واتیکان امیدوار است کسانی که به تعبیر او سرنوشت جهان را در دستان خود دارند، نور وجدان داشته باشند.

پاپ فرانسیس قبل از شروع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بارها برای صلح در اوکراین درخواست‌های زیادی ارسال کرده بود. اما از آن زمان به طور علنی صحبتی نکرده است. او همچنین چهارشنبه آینده را به عنوان روز دعا و روزه برای صلح در اوکراین اعلام کرده است.

بامداد دیروز (پنجشنبه) رئیس جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیروهای مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیروهای روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. ولادیمیر پوتین پس از آن اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین برای روسیه ایجاد کرده است این کشور را مجبور کرده راه نظامی را انتخاب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    8 2
    تازه اول کشت و کشتار در اوکراین است . وقتی بین مردم سلاح پخش کنی ، دست خلافکارهای و جنایتکاران هم می افته و مملکت را به قتل و غارت و خاک و خون می کشند
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    12 1
    بی شرف چرا برای یمن و افغانستان هیچ تکانی بخود نداد
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      7 1
      به نظرتون پاپکورن خوشمزه تره یا پفک؟
  • علیرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    12 1
    این مردک اگر آدم بود شش سال است که مردم یمن توسط امریکایی ها و عوامل انها به خاک و خون کشیده می شوند یک بار به سفارت امریکا می رفت. 60 سال است مردم فلسطین و لبنان کشتار می شوند یک بار می رفت اسرائیل. چرا بین خون مردم اروپا و مردم آسیا فرق می گذارند؟
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 1
    بچه های یمن را این .. نمی‌بینه . لعنت به شماها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس