واکنش جهاد اسلامی فلسطین به درگیری صهیونیست‌ها با مسیحیان

جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به ممانعت نظامیان صهیونیست از عبادت مسیحیان در بیت‌المقدس، رژیم تل آویو را متجاوز به همه مقدسات اسلامی و مسیحی دانست.

به گزارش مشرق، «طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین، امروز (شنبه) در واکنش به اتفاقات امروز در بیت‌المقدس، درگیری نظامیان صهیونیست با زائران مسیحی را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم، او در بیانیه‌ای گفت که دشمن صهیونیستی با سیاست‌ها و اقدامات خود، تمامی مردم فلسطین از همه طیف‌ها را هدف قرار داده و متجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحیت است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد مردم فلسطین می‌بایست برای مقابله با تجاوزات ادامه‌دار و دفاع از حق مردم برای عبادت و آزادی عمل، وحدت داشته باشند و در صورت ایستادگی و اراده مردمی، اشغالگران نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

«طارق عزالدین» گفت که نظامیان صهیونیست، امروز با ایجاد موانع و بستن مسیرهای منتهی به کلیسای رستاخیز در بخش قدیمی قدس اشغالی، مانع شرکت بدون محدودیت مسیحیان در مراسم روز «شنبه مقدس» شدند.

خیابان «راه اندوه» (ویا دولوروسا) در بخش قدیمی شهر بیت‌المقدس که به کلیسای «رستاخیر» (مزار مقدس) ختم می‌شود، امروز (شنبه) شاهد تنش میان نظامیان صهیونیست با پیروان مسیحیت بود.

امروز برای مسیحیان روز «شنبه مقدس» نام دارد و یک مناسبت مهم دینی برای پیروان این دین به شمار می‌رود. این مناسبت در شهر بیت المقدس به طور جدی هر ساله برگزار می‌شود، اما امسال نیز صهیونیست‌ها همچون سال گذشته در ساعاتی از روز مانع ورود مسیحیان به داخل کلیسای رستاخیز (کلیسای قیامت) شدند. کلیسایی که از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی محدودیت‌های بسیاری برای مسیحیان ایجاد کردند تا جایی که «المطران عطا الله حنا» اسقف اعظم ارتدوکس به این شبکه گفت که اشغالگران به شکل علنی حرمت کلیسای رستاخیز را زیر پا گذاشتند. آن‌ها از ساعات ابتدایی صبح، راه‌های منتهی به کلیسای رستاخیز را مسدود کردند، در حالیکه دادگاه رژیم صهیونیستی پیش از این هرگونه اعمال محدودیت برای دسترسی به این کلیسا را ممنوع اعلام کرده بود.

مأموران در تعداد بسیار بالا در اطراف کلیسا مستقر شده بودند. به گفته مسیحیانی که از مصر به بیت‌المقدس رفته بودند، میان آن‌ها و نظامیان صهیونیست درگیری رخ داده و تعدادی نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. آن‌ها به المیادین گفتند که تمام مدت شب را  منتظر بودند تا اجازه حرکت به سمت کلیسا داده شود، اما صهیونیست‌ها همچنان مانع حرکت آن‌ها می‌شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 7
    طبق گفته قران یهودیان و مسیحیان بر ضد مسلمانان متحد هستند
  • نیما IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 1
    ۲۱۱۰ بله طبق همون آیات قرآن مسحیان بهترین دوستان مسلمانان یهودیان دشمنان هستند مردم فلسطیت مسحیان مسلمان اعمه از شعیه یا سنی باید متحد شوند صهیونیستها را بیندازند بیرون
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    داستان این است که طبق روایات یهودی، نیمی از معبد هیکل زیر مسحد الاقصی و نیم دیگر زیر کلیسای قیامت است. هر دو این مکانها باید تخریب شوند و هیکل مجددا بنا شود.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس