کد خبر 1343824
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
اوکراین نشست فوری و مجدد شورای امنیت را خواستار شد

وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به درخواست کمک نظامی از روسیه توسط جمهوری های دونتسک و لوهانسک، نشست مجدد و فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به درخواست کمک نظامی از روسیه توسط جدایی طلبان در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین خواستار برگزاری نشست مجدد شورای امنیت شد.

بر اساس این گزارش، دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت: درخواست کمک نظامی از روسیه توسط جدایی طلبان در دونتسک و لوهانسک اقدام تنش زای دیگری علیه اوضاع امنیتی است.

وزیر خارجه اوکراین با بیان این مطلب نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

گفتنی است که سخنگوی کرملین پیش از این از درخواست رهبران دونتسک و لوهانسک برای دخالت نظامی روسیه علیه ارتش اوکراین خبر داده بود.

کرملین اعلام کرد که دنیس پوشیلین و لئونید پاسیچنیک رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستند تا به دفع تجاوز نیروهای اوکراینی در این دو منطقه کمک کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دو نامه درخواستی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توسط رؤسای جمهوری دونتسک، و لوهانسک دریافت شد. رؤسای جمهور دو جمهوری از طرف خود و مردمشان، یک بار دیگر از رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن دو کشورشان تشکر کردند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با توجه به شرایطی کنونی و با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و فاجعه انسانی از رئیس‌جمهور روسیه خواستند تا با توجه به ماده ۳ و ۴ موافقتنامه‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل بین فدراسیون روسیه و جمهوری‌های دیگر به دفع تجاوز نیروهای مسلح اوکراین کمک کند.

پسکوف گفت: در سایه تهاجم نظامی مستمر نیروهای مسلح اوکراین، دو جمهوری شاهد تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و صنعتی، مدارس، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و بدتر از همه مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان هستند.

رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک در این زمینه تاکید کردند که کی یف به دنبال راه حل نظامی برای درگیری در دونباس است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    بابا فرمانده ارتش اوکراین را باید می کشتند که دسترو حمله به دونباس را داد و جنگ را شروع کرد
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس