دیوان بین المللی دادگستری شکایت اوکراین علیه روسیه را پذیرفت

دیوان بین المللی دادگستری پذیرش درخواست اوکراین علیه روسیه را با انتشار بیانیه ای تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اوکراین درخواستی را به این دادگاه تسلیم کرده و روسیه را به نقض کنوانسیون ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت ۱۱ عضو شورای امنیت با تشکیل جلسه فوری درباره اوکراین

در این بیانیه آمده است: «در ۲۶ فوریه ۲۰۲۲، اوکراین درخواستی مبنی بر طرح دعوی علیه فدراسیون روسیه در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، ارگان قضائی اصلی سازمان ملل، در مورد اختلاف مربوط به تفسیر اعمال و اجرای کنوانسیون ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی تسلیم کرد.»

دیوان بین المللی دادگستری گفت: «اوکراین درخواستی را ارائه کرده است تا ثابت کند روسیه هیچ مبنای قانونی برای اقدام در داخل و علیه این کشور به منظور جلوگیری و مجازات هرگونه نسل‌کشی ادعایی مسکو ندارد.»

در این بیانیه مطبوعاتی همچنین آمده است: «علاوه بر این، کی‌یف روسیه را به طراحی اقدامات نسل‌کشی در اوکراین متهم کرده و مدعی شده است که روسیه عمداً در حال کشتن و آسیب‌های جدی به اعضای ملیت اوکراینی است و به موجب ماده دوم کنوانسیون نسل‌کشی عمل می‌کنند.»

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود که کی‌یف شکایتی علیه روسیه به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه کرده و خواستار برگزاری جلسات استماع در هفته آینده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    80 سال است که این نهاد به اصطلاح بیطرف بین المللی در مغال اشغال فلسطین خفقان گرفته است
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    تو دلقک سینما شدی رییس جمهور اوکراین کدام دادگاه کدام دموکراسی
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    پس روس تبارانی ک چندین ساله کشته میشن چی؟؟ نفاق غرب جرخورده بااین نو تبانی کردن باسازمان ملل بخوانیدسازمان غربی وقتی باپول عربستان وهابی ازشکایت حقوق بشریهاازجانب یمن گذشتیدوحاضرنشدشکایت یمن راتحویل بگیره. سازمان نفاق سازمان حرامزادگان ک جای حق وباطل راعوض کرده وهیچ قدرتی براش نمونده ک به کشورهافشاربیاره
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 1
      کی اینو بهت گفته؟!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      کسی بههش نگفته، فقط یکم عقل داره و عاشق غرب نیست. همه جای اینترنت هست حتی فیلمهاش هم که نئونازی ها میرن در خونهٔ روس تبارهای اوکراین و دم در خونشون اینقدر میزننشون که به حال مرگ میفتن هست. خیلی هاشونم کشتن ولی صدا نه ازون دلقک و نه از غرب و دادگاه و اراذل دیگه تا حالا درنیومده!!!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    ببینین وقتی ارباب پشت قضیه باشه دوروزه د یافت، بر سی و صدور رأی انجام میشه ولی د. مورد فلسطین و سوریه و یمن و اینها یه پونصدسالی طول میکشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس