کد خبر 1344216
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
پوتین در جنگ اوکراین به دنبال چیست؟

ولادیمیر پوتین گفته که قصدی برای اشغال اوکراین ندارد و در دیپلماسی باز است اما درباره امنیت شهروندانش مصالحه نمی کند و کی یف باید از عضویت در ناتو صرف نظر کرده و سیاست بی طرفی را اتخاذ کند.

به گزارش مشرق، تا پیش از تصمیم امروز صبح روسیه مبنی بر آغاز عملیات ویژه در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امیدوار بود که کی یف به پیمان مینسک- که ضامن حفظ آتش بس در این مناطق بود- بازگردد.

بیشتر بخوانید:

نشست شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع اوکراین

اما، پوتین به این نتیجه رسیده بود که رفتار دولت مرکزی اوکراین با روس تبارهای ساکن دونتسک و لوهانسک، مصداق نسل کشی است و کی یف به تحریک غرب و در سودای پیوستن به ناتو، قصد دارد تا برای سرکوب آنها به گزینه نظامی متوسل شود.

در نهایت، رئیس جمهور روسیه که چشم انداز توافق مینسک را تیره می‌دید، اقدام نظامی را تنها راه دفاع از امنیت روس تبارهای ساکن این مناطق تلقی کرد.

ببینید:

تصویر ماهواره‌ای از بالگردهای روسی نزدیک اوکراین

باید توجه داشت همانگونه که دولت چین پیشتر تذکر داده است، اقدام روسیه را نمی‌توان آنگونه که رسانه‌های غربی القا می‌کنند، تهاجم یا حمله فرض کرد چرا که عملیات فقط در همان دو منطقه‌ای در جریان است که اعلام استقلال کرده اند و استدلال مسکو هم این است که به دعوت رهبران دونتسک و لوهانسک و البته شهروندان روس تبارشان در آنجا حضور نظامی دارد.

پوتین پیشتر هم گفته بود که هدف از این اقدام، غیرنظامی سازی اوکراین و نازی زدایی کردن آن است- اشاره‌ای به رفتار به زعم روسیه، نژادپرستانه کی یف در قبال شهروندان روس تبار اوکراین.

بیشتر بخوانید:

چی شد که اوکراین اینجوری شد؟

نهایت آنکه رئیس جمهور روسیه به صراحت گفته که قصدی برای اشغال اوکراین ندارد و در دیپلماسی باز است اما او درباره امنیت شهروندانش مصالحه نمی‌کند و این یعنی اوکراین باید از عضویت در ناتو صرف نظر کرده و سیاست بی طرفی را اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: روسیه همیشه برای گفتگو آماده است

در همین راستا، ساعاتی پیش کاخ کرملین اعلام کرد: روسیه آماده مذاکره با اوکراین است مشروط بر اینکه کی‌یف بی طرف باشد و با استقرار تجهیزات ناتو در خاک کشورش مخالفت کند. هدف خنثی سازی و از بین بردن توانمندی‌های نظامی کی‌یف است زیرا در حال حاضر، اوکراین تهدیدی برای امنیت ملی ما به شمار می‌رود.

چنانچه اوکراین به این خواسته روسیه تن ندهد، آن وقت شاهد آغاز جنگ واقعی با دخالت نیروی زمینی روسیه خواهیم بود که این می‌تواند به سرنگونی دولت فعلی کی یف منجر شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    11 6
    ۳۰۰سال غارت(اسپانیا پرتقال،انگلیس،آلمان،فرانسه،غرب،آمریکا واستکبارگران...)پایان یافته ووقتش هست(خودشان،اشغالگران،گاوهای شیرده،وابستگان،شیفتگانشان،نوچه ها ونوکرهایشان)گورشان را ازمنطقه وشرق گم کنند-قیمت واقعی نفت وگاز و....بشکه ای ۱۷۰۰دلار هست نه کمتر ازقیمت دوغ بشکه ای ۱۷۰دلار!)
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      3 2
      خداوکیلی چی میشه...حقیقتا به یه همچین وضعی برسه، غرب هلاک میشه.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    2 2
    به دنبال امنیت کشور و مردمش و حفاظت از اونها درمقابل غربی‌ها تروریست و آدم کش، همین!!!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      2 2
      خودت رو با درگیری در این مسایل اذیت نفرما، به اموری در سطح خودت بپرداز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس