استرالیا هم تحریم‌های شدید خود علیه روسیه را اعلام کرد

استرالیا هم اعلام کرد که به همراه دیگر کشورهای غربی تحریم های شدیدی را علیه روسیه به دلیل مسائل شرق اوکراین اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و جمهوری لوگانسک از سوی مسکو، مجموعه تحریم‌هایی را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا در بیانیه‌ای در این ارتباط توضیح داد که تحریم‌ها فوراً اعمال خواهد شد و تاکید کرد که این اقدامات محدودکننده شامل ممنوعیت سفر علیه هشت عضو شورای امنیت روسیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کانادا به جمع تحریم‌کنندگان روسیه پیوست

علاوه بر این، تحریم‌های استرالیا شامل نهادهایی که با مسکو و همچنین بانک‌های روسیه و بخش‌های حمل و نقل، انرژی، مخابرات، نفت، گاز و مواد معدنی مرتبط هستند نیز شامل خواهد شد.

با این حال، موریسون نام افراد تحریم شده را اعلام نکرد و گفت که آنها همان افرادی هستند که توسط بریتانیا و ایالات متحده در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

موریسون خاطرنشان کرد: «ما همراه با همه شرکای خود در مقابل روسیه خواهیم ایستاد.»

استرالیا همچنین اعلام کرده که قرار است تحریم‌هایی که قبلاً علیه روسیه در جریان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ اعمال شده بود، تمدید شود. موریسون تاکید کرده است که این بیانیه نشان خواهد داد که هزینه‌های سنگینی برای تجاوز روسیه وجود دارد.

موریسون خاطرنشان کرد که تحریم‌ها ذینفعان خشونت در مناطق دونباس را هدف قرار خواهند داد. وی ادامه داد: «نام‌هایی را به لیست اضافه خواهیم کرد و ما آن را به حوزه‌های دیگر فعالیت اقتصادی نیز گسترش خواهیم داد.»

این اقدام استرالیا ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل تصمیم روز دوشنبه «ولادیمیر پوتین» برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه در شرق اوکراین اعلام کردند.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستوراتی را برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک امضا کرد. بر اساس معاهدات جدید، مسکو امنیت دو جمهوری روسی زبان را تضمین خواهد کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به اعمال مجموعه تحریم‌هایی علیه روسیه، از جمله محدود کردن دسترسی به سرمایه و بازار مالی و ممنوعیت دسترسی روسیه به برخی خدمات اتحادیه اروپا رأی مثبت داده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    باید اینقدر فشار بیارن تا پوتین ایران را ول کنه!
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      روسیه باید کل اوکراین رو تصرف کنه تا یانکی‌ها از عراق برن بیرون!!!!!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    استرالیا و ژاپن وکانادا و امثالهم نوچه های جیره خوارامریکا هستندومجبورن از فرامین امریکا اطاعت کنن!!!
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      احسنت، کار دیگه ای از دستشون برنمیاد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس