نگاه «گروه هفت» به مذاکرات آلمان برای حل بحران اوکراین

وزرای خارجه گروه هفت با برگزاری نشست مجازی، به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار در شرق اوکراین توسط روسیه را محکوم کردند.

‌به گزارش مشرق به نقل از تاس، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در نشست مجازی با دیگر اعضای گروه هفت شامل وزرای خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

سناتورهای آمریکایی خواستار توضیح بایدن درباره اوکراین شدند

این نشست به منظور بررسی اوضاع اوکراین و بحران در روابط با روسیه برگزار شد و علاوه بر وزرای خارجه گروه هفت، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آن حضور داشت.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان درباره نشست وزرای خارجه گروه هفت آمده است: «وزرا در این نشست به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک توسط روسیه و همچنین تصمیم برای اعزام نیروهای روسیه به آن مناطق را محکوم کردند».

وزارت خارجه آلمان افزود: با توجه به تحولات اوکراین، وزیران گروه هفت اقدامات بعدی از جمله گسترش اقدامات محدودکننده را در واکنش به اقدامات روسیه آماده کردند و قرار است این نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه برای پاسخ هماهنگ در برابر تهاجم روسیه علیه اوکراین ادامه داشته باشد.

نشست وزرای خارجه گروه هفت در حالی برگزار شد که دو منطقه شرق اوکراین روز دوشنبه توسط مسکو به‌عنوان منطقه مستقل شناخته شدند و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دستور اعزام نیرو به این دو منطقه با نام جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را صادر کرد.

در مقابل، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز اواخر روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت که آماده اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه هستیم.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به اعمال مجموعه تحریم‌هایی علیه روسیه، از جمله محدود کردن دسترسی به سرمایه و بازار مالی و ممنوعیت دسترسی روسیه به برخی خدمات اتحادیه اروپا رأی مثبت داده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    خیلی بد شد! احتمالاً با این محکومیت پوتین و مردم روسیه از ترس شب تا صبح را بیدار ماندند! بهتر است بیانیه محکوم کردن شان را بگذارند درب کوره و آبش را بخورند! در حال حاضر اتحاد چین و روسیه این هفت کشور به اضافه دیگر متحدانشان را با انگشت کوچک خود می چرخانند!!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 0
      احسنت، کاملا درسته!!
  • AT ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 1
    وای به حال کشوری که محتاج کمک اروپا و آمریکا باشه»»چون کشورهای غربی همیشه یک بام و دو هوا کار میکنن!»مهمترین موضوع برای کشورهای غربی،حفظ منافع اقتصادی و درآمد بیشتر برای مردم خودشون هست و بعد امنیت براشون مهمه،»در زمان تصرف شبه جزیرۀ کریمه»کشورهای گروه هفت ترجیح دادن که برای جلوگیری از جنگ و زیان دیدن منافع اقتصادی اشان در روسیه»تحریمهای خیلی ضعیف و بی اهمیتی علیه این کشور اعمال کردند»»حالا هم روی کاغذ شاید تحریمهایی علیه روسیه انجام بدهند ولی پشت پرده معاملات هنگفت و سودآور اقتصادی با روسیه را ادامه خواهند داد.//خوشبخت ترین کشور»کشوری است که از لحاظ نظامی و اقتصادی روی پای خود بایستد و به هیچ وجه وابستگی به شرق و غرب نداشته باشد... .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس