کد خبر 1344354
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
روسیه: آمریکا تمام نظامیان و تجیهزات نظامی خود را از اروپای شرقی و مرکزی خارج کند

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه تحریم‌های مالی تنها بخش کوچکی از پاسخ به تهاجم روسیه است، گفت تحریم‌ها بر استاندارد زندگی شهروندان روسیه نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش مشرق، «دالیپ سینگ» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور اقتصاد بین‌الملل بامداد جمعه گفت آمریکا مؤسسه‌های مالی و مدیران بانک‌های روسیه را تحریم می‌کند.

ببینید:

فیلم/ زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

سینگ طی نشست خبری در کاخ سفید اظهار داشت: «ما در کنار مردم اوکراین هستیم که از حمله بی‌دلیل روسیه رنج می‌برند. پوتین دیپلماسی را نپذیرفت و جنگ را انتخاب کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول برقراری امنیت در جهان است».

ببینید:

تصاویری از حرکت تانک‌های روسی به سمت کی‌یف

وی ادامه داد: «پوتین برای ما چاره‌ای نگذاشت و ما می‌خواهیم کاری را که او انجام داد به شکست تبدیل کنیم. امروز ما دو موسسه مالی بزرگ روسیه را تحریم کردیم. ما مدیران بانک‌های روسیه را تحریم خواهیم کرد».

این مقام آمریکایی درباره اقداماتی که واشنگتن علیه مسکو آماده کرده، اظهار داشت: «ما موجودی ۳ بانک دیگر را با کل دارایی ۷۰ میلیارد دلار مسدود خواهیم کرد. تحریم‌های مالی تنها بخش کوچکی از پاسخ ما به تهاجم روسیه است».

سینگ با بیان آشکار این مسئله که تحریم‌ها علیه روسیه، مردم عادی این کشور را نیز متأثر می‌کند، گفت: «تحریم‌ها بر استاندارد زندگی شهروندان روسیه تأثیر می‌گذارد. تحریم‌ها علیه روسیه شدیدترین تحریم‌هایی است که تاکنون توسط ایالات متحده اعمال شده است».

بیشتر بخوانید:

توزیع ۱۰ هزار سلاح و دستور بسیج عمومی در اوکراین

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ادامه داد: «روبل ارزش بیشتری از دست داد و سهام روسیه سقوط کرد. ما از دستیابی روسیه به فناوری در بخش‌های دریایی و هوایی جلوگیری خواهیم کرد. آثار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به مرور زمان آشکار خواهد شد».

ببینید:

فیلم/ سکوت در پایتخت اوکراین

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «هزینه استقراض دولت روسیه ۱۰ درصد افزایش یافت. همه گزینه‌ها روی میز است، از جمله جداسازی روسیه از سیستم جهانی سوئیفت. تحریم‌ها به معنای روسیه و هر کشوری است که در تجاوز به آن کمک کند».

ببینید:

عکس/ پل ویران شده در نزدیکی کی‌یف

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجين IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    ادم تعجب مي كند از كوتوله هاي سياسي كشور هاي اروپايي كه افسار خود به دست امريكا داده اند بر خلاف منافع ملي خود كه اين همه از ان دم مي زنند تا اقتصاد و سياست ورشكسته امريكا را با ضربه زدن به ملت هاي خود تامين كنند اين بازي امريكاييها بود براي بردن اروپا و دنيا به بحران در جهت منافع خود درس هاي زيادي اين حادثه براي كساني است اميد به امريكا بسته اند كه اتش با تحريك امريكا افروخته مي شود هم خود انها مي سوزاند و هم ر عقب مي اندازد تا امريكا پايده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس