کد خبر 1342896
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
انگلیس روسیه

دولت انگلیس اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه مسکو تدارک دیده که روز سه‌شنبه اعمال خواهند شد و اگر روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، تحریم‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس شامگاه دوشنبه به رسمیت شناختن مناطق جداشده شرق اوکراین از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی و نشانه‌ای بسیار تاریک برای منطقه دانست، متعهد شد که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دولت انگلیس در محکوم کردن فوری تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و دادن وعده پاسخ سخت، به آمریکا و متحدان اروپایی‌اش پیوست.

جانسون طی بیانیه‌ای گفت: «این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اوکراین است. این نقض روند مینسک و توافقات مینسک است و به نظر من این یک فال بسیار بد و یک نشانه بسیار تاریک است».

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به تصمیم پوتین در به‌رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک

وی همچنین خبر داد که روز سه‌شنبه با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین صحبت خواهد کرد و حمایت لندن از کی‌یف را بار دیگر اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، انگلیس تحریم‌هایی را علیه روسیه تدارک دیده است و تحریم‌های روز سه‌شنبه ممکن است پاسخ کامل را نداشته باشند و اگر پوتین متعاقباً تصمیم به حمله بگیرد، تحریم‌های بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان اعمال تحریم‌ها علیه روسیه فرا رسیده است، گفت که باید منتظر بماند و ببیند در شرق اوکراین چه اتفاقی افتاده است.

او گفت: «آنچه قبلاً در مورد بسته تحریم‌ها گفته‌ام این است که این تحریم‌ها با اولین حمله روسیه یا تهاجم روسیه آغاز می‌شوند. اما آشکارا آنچه اتفاق افتاده است خبر بسیار بدی است.»

نخست‌وزیر انگلیس همچنین افزود: «واضح است که ما باید تا آنجا که ممکن است فشار وارد کنیم زیرا دشوار است که ببینیم این وضعیت چگونه بهبود می‌یابد».

شامگاه دوشنبه بود که پوتین طی بیانیه اعلام به‌رسمیت شناختن جدایی دونتسک و لوهانسک از اوکراین، گفت: «منطقه دونباس از تحت حاکمیت روسیه خارج شد و به مناطق تحت حاکمیتی اوکراین منتقل شده بود. ما مجبوریم تصمیم‌های سختی درباره شرق اوکراین بگیریم».

پوتین همچنین بامداد سه‌شنبه به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود. 

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    انگلیس جوجه اردک زشت - انگلیس هم تصویر موهومی از خودش دارد بیماری توهم این حکومتچی های جزیره را بصورت مزمن بیمار کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس