.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

بلینکن در این بیانیه آورده است، ما تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک را به شدت محکوم می کنیم. همانطور که پیش از این و زمانی که  دوما برای اولین بار درخواست خود را مطرح کرد، گفتیم، این تصمیم نشان دهنده نقض کامل تعهدات روسیه درتوافقات مینسک است، بطورمستقیم با تعهد ادعایی روسیه به دیپلماسی در تضاد و یک حمله آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.

 در این بیانیه آمده است، دولت‌ها موظفند کشور جدیدی را که با تهدید یا بکارگیری زور ایجاد شده است به رسمیت نشناسند و همچنین موظفند مرزهای یک کشور دیگر را مختل نکنند. تصمیم روسیه نمونه دیگری از بی احترامی آشکار پوتین به قوانین و هنجارهای بین المللی است.

وی تصریح کرد ما به هماهنگی با اوکراین و متحدان و شرکای خود برای انجام گام‌های مناسب در پاسخ به این اقدام غیرقابل‌قبول و بدون دلیل روسیه ادامه خواهیم داد. بلینکن اظهار داشت این دستور اجرایی برای جلوگیری از منفعت روسیه از این نقض آشکار قوانین بین المللی طراحی شده است. این دستور مردم اوکراین یا دولت این کشور را هدف قرار نمی دهد و اجازه می دهد تا فعالیت های بشردوستانه و سایر فعالیت های مرتبط در این مناطق ادامه یابد.

 وزیر خارجه آمریکا ادامه داد ما قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین از دولت و مردم اوکراین حمایت می کنیم. ما در کنار شرکای اوکراینی خود در محکومیت شدید این تصمیم  رئیس جمهوری روسیه ایستاده ایم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آن‌ها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    صد ساله با روباه پیر کشورای اسلامی رو دارن تجزیه میکنن تازه یاد حاکمیت کشورها افتادن . روسیه امریکا و غرب و شرق همه مثل هم هستن
  • ملت AU ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    امریکا هر روز بدون اجازه وارد کشور دیگر می‌شود بعد روسیه را ناقض حاکمیت اوکراین می‌نامد خودش در سوریه عراق افعانستان یمن وینتام وووووووووونقض حاکمیت نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس