رایزنی وزرای خارجه آمریکا وسعودی درباره مذاکرات وین وتحولات منطقه

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از دیدار و رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ درباره مذکرات وین و تحولات منطقه و بین الملل خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه سعودی و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در دیدار بن فرحان و بلینکن روابط راهبردی و تاریخی بین عربستان و آمریکا و راهکارهای تقویت آن در زمینه های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران هستیم

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار به موضوعات و تحولات متعدد منطقه ای و بین المللی از جمله تقویت امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا پرداختند.

راهکارهای تقویت اقدامات مشترک پیرامون یمن و مقابله با حملات نیروهای یمنی که در واکنش به تجاوزات علیه ملت یمن صورت می گیرد از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار بن فرحان و بلینکن اعلام شده است.

طرف سعودی و آمریکایی همچنین درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در این خصوص که در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس