کد خبر 1342063
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ در 2020 از روز جمعه آغاز شده و تا دوشنبه، ادامه دارد. تا پیش از برگزاری آن، مهم‌ترین خبر، کناره‌گیری روسیه از حضور در کنفرانس بود. بحران اوکراین، مذاکرات هسته‌ای ایران، تداوم کرونا و عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین محورهای کنفرانس امسال بوده است.

 استفاده از این فرصت به عنوان یکی از منافذ دیپلماسی عمومی در غرب می‌تواند بر بهبود نگرش افکار عمومی و رسانه‌ها نسبت به ایران تأثیرگذار باشد. هم‌زمانی کنفرانس با مراحل حساس مذاکرات وین نیز موجب جلب توجه رسانه‌ها به مواضع ایران شده است.

 نگاهی به متن سخنرانی وزیر امور حارجه در مونیخ نشان می‌دهد تبیین مطالبات ایران به‌ویژه تضمین، راستی‌آزمایی و لغو همه تحریم‌ها، هسته مرکزی مواضع ایران در نشست مونیخ بوده که پاسخی به تبلیغات غرب در خصوص مقصرنمایی از ایران درباره عدم حصول نتیجه مذاکرات است.

 انتقاد از زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه می‌تواند توجهات را به خطر تنش‌آفرینی‌ها و جنگ‌افروزی‌های این رژیم در منطقه جلب کند، از منظر تبیین ضرورت برنامه دفاعی ایران نیز مفید می‌باشد. 

 مواضع ایران درباره مذاکرات با همسایگان جنوبی حاشیه خلیج فارس و راه‌حل‌های ایران برای بحران‌های یمن و افغانستان، علاوه بر دفاع از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، نشان می‌دهد در برابر ابتکاراتی مانند توافق ابراهیم، ایران نیز به طور ایجابی و مبتکرانه درصدد حل‌وفصل مسائل منطقه‌ای برآمده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس