وزرای خارجه عربستان و چین درباره مذاکرات وین گفتگو کردند

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه ای از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با همتای چینی خود پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات وین و تحولات افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در شهر ووشی در جنوب چین انجام شد دو طرف پیرامون افغانستان و برنامه هسته ای ایران رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: دو طرف مذاکرات رسمی را که طی آن به روابط مستحکم بین عربستان و جمهوری خلق چین و راهکارهای تقویت آن در تمام زمینه های همکاری و هماهنگی مشترک پرداخته شد، انجام دادند.

این بیانیه می افزاید که دو طرف همچنین پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از جمله تقویت امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا و تلاش برای بنا نهادن پایه های صلح در منطقه و جهان تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است که بن فرحان و وانگ یی درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در این خصوص به گفتگو پرداختند.

اهمیت حمایت از امنیت و ثبات افغانستان و دیگر تحولات منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار وزرای خارجه عربستان و چین اعلام شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    هدف سفر تطمیع چین به هم زدن رابطه با ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس