دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام‌های عربستان سعودی - کراپ‌شده

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک شامگاه دوشنبه با وزیر مشاور در امور خارجه و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «یائیل لیمبرت» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک شامگاه دوشنبه با مقامات سعودی درباره مسائل منطقه‌ای و آنچه تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن خوانده شده رایزنی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در توییتر خود نوشت: لیمبرت امروز با عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان دیدار کرد تا درباره مسائل منطقه از جمله لبنان و همکاری برای تقویت تلاش‌های چندجانبه به منظور  حل دیپلماتیک و صلح‌آمیز درگیری در یمن گفت‌وگو کند.

لیمبرت پس از دیدار با الجبیر به دیدار فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی رفت.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار روابط استراتژیک و تاریخی عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی که مهمترین آنها «تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه» و تلاش برای ایجاد پایه‌های صلح دو کشور دوست در منطقه و جهان است، گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، بن فرحان و لمبرت همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای «مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی»  و همچنین آنچه تلاش‌های مشترک برای توقف تجاوزات حوثی‌ها علیه مردم یمن و توقف راه‌حل سیاسی و توسعه در یمن برادر خوانده شده، گفت‌وگو کردند.

دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام‌های عربستان سعودی

آسوشیتدپرس پیشتر مدعی شده بود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت نجات ملی یمن در واکنش به تشدید حملات این گروه به عربستان سعودی و امارات در پاسخ به تجاوزات آنها علیه یمن است.

وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که لیمبرت از ۳ تا ۱۱ فوریه به اردن، عربستان سعودی، کویت و بحرین سفر خواهد کرد و در آنجا با مقامات ارشد این کشورها در مورد امنیت منطقه و مسائل دوجانبه و همچنین با  رهبران جامعه مدنی دیدار خواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر، خاک کشور امارات هم پس از عربستان سعودی به عنوان یکی از ارکان ائتلاف متجاوز علیه یمن در معرض پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن قرار گرفته که علاوه بر تبعات اقتصادی برای اماراتی‌ها مسئولینش را برای خروج از باتلاق جنگ یمن به تکاپو انداخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس