گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بین‌المللی عصر یکشنبه از دیدار فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با «جوسپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.  

طبق گزارش پایگاه عرب‌نیوز، دو طرف درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی جاری در وین بحث و تبادل نظر کرده‌اند. تلاش برای آنچه «تقویت تلاش‌ها برای متوقف کردن تخلفات حوثی‌ها (انصارالله)» خوانده شده نیز از جمله محورهای گفت‌وگوی بورل و فیصل بن فرحان بوده است.

عربستان سعودی رهبری ائتلافی را به عهده دارد که از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ با حمایت کشورهای غربی کشور یمن را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. ریاض در حالی انصارالله یمن را به تخلف در این جنگ متهم می‌کند که به گفته فعالان حقوق بشر مرتکب جنایت‌های جنگی در یمن شده است.

ساعاتی قبل‌تر هم منابع خبری گزارس داده بودند فیصل بن فرحان و آنتونی بلینکن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ باهم دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین المللی صورت گرفته در این خصوص پرداختند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌ وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ کنند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیات ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس