روسیه از سپر خود دربرابر تحریم‌های احتمالی غرب خبر داد

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی غرب که اقتصاد این کشور را هدف قرار داده است می‌تواند منجر به افزایش نوسانات بازار شود، اما این کشور به لطف ذخایر ارزی فراوان خود قادر به مقاومت در برابر محدودیت‌ها خواهد بود.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی غرب که اقتصاد این کشور را هدف قرار داده است می‌تواند منجر به افزایش نوسانات بازار شود، اما این کشور به لطف ذخایر ارزی فراوان خود قادر به مقاومت در برابر محدودیت‌ها خواهد بود.

به گفته سیلوانوف، تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه "ناخوشایند" خواهد بود، اما دولت مطمئن خواهد شد که تمام سپرده‌ها در بانک‌ها و همه معاملات، از جمله ارزهای خارجی، تضمین شده اند.

سیلوانوف در گفتگو با خبرنگاران گفت: خدا را شکر که نقدینگی و ذخایر ارزی کافی داریم. وی افزود: آنها می‌گویند ما سپر مالی به شکل ذخایر طلا و ارز، مازاد بودجه و قانون (بودجه)، بدهی کم داریم.

این وزیر روسیه همچنین خاطرنشان کرد که اگر تحریم‌های جدید غرب شرکت‌های انرژی روسیه را هدف قرار دهد، این کشور آماده است تا منابع خود را به بازارهای دیگر تغییر دهد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مقامات آمریکایی و اروپایی در حال نهایی کردن بسته گسترده تحریم‌ها علیه روسیه هستند.

رهبران غربی ماه‌هاست که ادعا می‌کنند روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به همسایه خود اوکراین است، اتهامی که مسکو بارها آن را رد کرده است.

واشنگتن و متحدانش گفته‌اند در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای علیه روسیه اعمال خواهد شد و بنا بر گزارش‌ها، در حال بررسی قطع سیستم بانکی روسیه از مکانیسم پرداخت بین‌المللی سوئیفت هستند.

سیلوانوف گفت که روسیه در صورت قطع شدن از سوئیفت، قادر خواهد بود به سیستم های مالی دیگر روی بیاورد. وی افزود که محدودیت‌های احتمالی در پرداخت بدهی خرید روسیه که تا اوایل فوریه نزدیک به ۶۳۵ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز خارجی داشت، ناخوشایند است اما "کشنده" نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 8
    روسیه دار اشتباه میکنه الان وقت این کارا نیست باید صبر کنه اقتصاد خودش چین قویتر بشه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 1
      جناب پرزیدنت پوتین خوب میدونه داره چیکار میکنه، من که مطمئن هستم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس