اذعان اروپا: روسیه در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که روسیه در برابر تحریم‌های اقتصادی مقاوم‌تر شده است.

به گزارش مشرق، در بحبوحه درخواست‌های مکرر اوکراین برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی جهانی علیه روسیه و بررسی بسته‌های تحریمی توسط اروپا و آمریکا، یک مقام اروپایی به مقاومت مسکو در برابر تحریم‌ها اذعان کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت که روسیه در سال‌های اخیر در برابر تحریم‌های اقتصادی مقاوم‌تر شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بورل پیش از نشست شورای انرژی اتحادیه اروپا و آمریکا در روز دوشنبه، در وبلاگ خود نوشت: «در سال‌های اخیر، روسیه با افزایش ذخایر ارزی خود، مقاومتش را در برابر تحریم‌های اقتصادی افزایش داده است».

وی همچنین تصریح کرد: «در عین حال، فدراسیون روسیه بیشتر از اتحادیه اروپا، اقداماتی را برای افزایش توانایی مقاومت در برابر قطعی‌های احتمالی در عرضه گاز انجام داده است».

پیشتر، «اشتفن هِبِشتِریت» سخنگوی دولت آلمان احتمال تحریم‌کردن روسیه پیش از هرگونه درگیری با اوکراین را رد کرده بود.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو با تاکید بر آسیب‌پذیر بودن اروپا به‌دلیل وابستگی به گاز روسیه، درباره وضعیت انرژی در این قاره پس از اعمال تحریم احتمالی از سوی مسکو ابراز نگرانی کرد. پیش از او نیز یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفته بود از آنجایی که کشورهای اروپایی در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی علیه مسکو هستند، باید برای احتمال تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی نیز آماده شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس