کد خبر 1339955
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
شمار نامزدهای ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر رسید

یک منبع پارلمانی عراقی اعلام کرد که پس از اعلام ثبت نام مجدد از نامزدها به مدت ۳ روز، شمار نامزدهای ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق،  به نقل از خبرگزاری عراقی واع، یک منبع پارلمانی عراقی اعلام کرد که شمار نامزدهای ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر رسید.

منبع مذکور اعلام کرد: در دور نخست ثبت نام ۲۴ نامزد برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند و پس از اعلام ثبت نام مجدد از نامزدها به مدت ۳ روز، شمار نامزدهای ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر افزایش یافت.

این منبع پارلمانی عراقی درباره اسامی نامزدهای جدید و اینکه آیا ریبر احمد، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق نیز بخشی از آنها است اظهار نظری نکرد و گفت که تنها هیئت رئیسه مجلس اطلاعاتی در این خصوص دارد.

به گفته منبع پارلمانی عراقی بررسی اسامی نامزدها از سوی کمیسیون حقوقی مجلس عراق، کمیته ویژه بررسی نامزدها و سپس سازمان پاکدستی و شورای عالی قضایی عراق انجام می شود.

این منبع اعلام کرد ریاست مجلس عراق تاکنون موعدی برای جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین نکرده است.

یک منبع مسئول در حزب دموکرات کردستان روز دوشنبه اعلام کرد که این حزب در حال انتخاب یکی از سه نامزد پیشنهادی برای منصب ریاست جمهوری عراق است.

این در حالیست که پیش از آن دادگاه فدرال عراق هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست جمهوری را فاقد صلاحیت اعلام کرده بود.

این منبع گفت که حزب دموکرات کردستان عراق سه نامزد به مجلس عراق در روز آخر مهلت ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

وی این سه نامزد را فاضل میرانی، فؤاد حسین و ریبر احمد اعلام کرد.

نامزد حزب دموکرات کردستان با برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان بر سر ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس