واکنش عجیب هوشیار زیباری به حکم دادگاه

نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری در واکنش به حکم دادگاه فدرال علیه خود، آن را سیاست زده و ظالمانه توصیف کرد ولی گفت که به این حکم احترام می گذارد.

به گزارش مشرق، «هوشیار زیباری» نامزد حزب دموکرات کردستان عراق که صلاحیتش برای احراز پست ریاست جمهوری از سوی دادگاه عالی فدرال عراق تأیید نشد، حکم دادگاه علیه خود را «سیاست زده و توطئه آمیز» خواند ولی در عین حال تأکید کرد به آن احترام می‌گذارد.

وی افزود: امروز روز غم انگیزی برای عراق است که تلاش کردیم یک کشور عدالت محور باشد. ما از حکم دادگاه فدرال مبنی بر مخالفت با نامزد شدن برای ریاست جمهوری غافلگیر شدیم، هر چند این حکم پایان دنیا نیست.

زیباری تصریح کرد: من به حکم دادگاه احترام می‌گذارم ولی به عنوان یک شهروند عراقی حق دارم بگویم این رأی ظالمانه بود. قوانین و شروط مورد نیاز برای احراز پست ریاست جمهوری مقابل چشمان ما بود و ما با روند سیاسی غریبه نیستیم و با تمام شفافیت، استقامت و عدالت به عراق خدمت کرده‌ایم. ما هنگام اعلام نامزدی، حائز همه شروط بودیم و تأییدیه مکتوب هیئت‌های انتخاباتی را در این خصوص کسب کردیم. نمایندگانی که دادخواست شکایت را علیه من مطرح کردند، چهار نفر هستند که سه نفر از آن رقبای من در حزب اتحادیه میهنی بودند.

وی در پایان گفت: آنها رئیس جمهور قوی برای عراق نمی‌خواهند. من تنها نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری بودم و نامزدهای دیگری وجود ندارند. این در حالی است که حزب دموکرات گزینه‌های قانون دیگری در اختیار دارد و ما تصمیم دادگاه فدرال را توطئه آمیز می‌دانیم.

گفتنی است دادگاه فدرال عراق امروز (یکشنبه) با تشکیل جلسه‌ای صلاحیت هوشیار زیباری، نامزد حزب دمکرات کردستان عراق را برای نامزدی ریاست جمهوری این کشور رد کرد.

پیشتر گروه‌های سیاسی عراق از زیباری به دلیل دست داشتن در پرونده‌های فساد شکایت کرده و خواستار ممانعت از نامزدی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری شدند.

پس از شکایت گروه‌های سیاسی از نامزد حزب دموکرات کردستان، دادگاه عالی فدرال عراق فرایند نامزدی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس