کد خبر 1337315
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
تدبیر پنتاگون برای نابودی ابرسلاح‌های چین و روسیه

اندیشکده آمریکایی از دولت آمریکا خواسته دستورالعمل جدیدی برای دفاعیات گسترده ارائه دهد تا از آن طریق بتوان برتسلیحات مافوق صوت چین و روسیه غلبه کرد.

به گزارش مشرق، این اندیشکده تاکید کرده است که این دستورالعمل می تواند به صورت استفاده از هواپیماهایی برای پرتاب ذرات فلزی در جهت موشک های مافوق صوت یا استفاده از پرتوهای مایکروویو روی موشک های کروز یا پهپادها برای سرخ کردن مدارهای داخلی شان باشد.

نشریه فارین پالسی در نوشتاری در این خصوص آورد: اگر این را شنیده اید، همین جا متوقف شوید که تسلیحات مافوق صوت چین و روسیه با قابلیت هسته ای در آینده سریعتر از یک گلوله پرسرعت و قدرتمندتر از یک موشک بالستیک است و قادر است از حسگرهای دفاع موشکی مستقر در زمین آمریکا بگریزد.

اما استرس ناشی از طی مسیر با بیش از پنج برابر سرعت صوت به این تسلیحات خطر بیشتری برای شکست می دهد. در واقع موشک های مافوق صوت ممکن است مجبور باشند از میان هوای متلاطم عبور کنند و با سوزاندن گرمای ۴ هزار درجه با از دست دادن انرژی به مانوردهی در طول پرواز ادامه دهند.

این مساله حاشیه خطا را کاهش می دهد؛ یک ذره هوای غیرمنتظره می تواند به بدنه هواپیما آسیب رساند.

کارشناسان بر این باورند که وزارت دفاع آمریکا می تواند از شانس بهتری برای سرنگون کردن ابرسلاح های پکن و مسکو که از زرادخانه پنتاگون پیشی گرفته اند، با هزینه کم برخوردار باشد.

کارشناسان همچنین معتقدند راهکارهای جایگزین موقت ممکن است بودجه چین و روسیه و تاب و حوصله برای تولید مافوق صوت ها را به چالش کشد.

آسیب پذیری این نوع سلاح ها استفاده از آن را در حین پرواز سخت می کند و همچنین می تواند آن را در برابر سیستم های دفاعی متنوع تر، مستعدتر کند.

در حالی که این گزارش نگاهی بدبینانه نسبت به لیزرهای گران قیمت به عنوان یک مکانیزم دفاعی دارد، سلاح های مایکروویو می تواند برای چین و روسیه مستلزم دقت زیاد باشد تا سلاح های مافوق صوت را در برابر آن مقاوم کنند.

در حالی که وزارت دفاع آمریکا در بررسی زرادخانه های دفاع موشکی و هسته ای ارتش تسلیم شده، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مقام های ارشد پنتاگون شروع به تفکر خلاقانه درمورد نحوه نابود کردن تسلیحات مافوق صوت کرده اند.

چین و روسیه قبلا تسلیحات مافوق صوت را به میدان آورده اند، در حالی که ایالات متحده تا سال ۲۰۲۳ قادر به انجام این کار نخواهد بود.

این شکاف رو به رشد، سال گذشته با دو آزمایش موشک مافوق صوت چین که زنگ خطر را در پنتاگون به صدا درآورد، نمایان شد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده که ایالات متحده عقب مانده است.

در حالی که واشنگتن به فکر تولید تسلیحات مافوق صوت از زمان دولت جورج دبلیو بوش بود، تامین مالی و تمرکز بر این مساله طی دو دهه به واسطه جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان با تاخیر همراه بوده است.

گزارش مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی همچنین تاکید داشته است که هیچ یک از راهکارهای پیشنهادی احتمالا یک گلوله نقره ای نیست و باید با یک سیستم حسگرهای دفاع موشکی و یک پایگاه صنعتی دفاعی تقویت شده باشد.

درحالی که پنتاگون می تواند پرتاب سلاح مافوق صوت را با حسگرهای مستقر روی زمین شناسایی کند، اما نمی تواند موشک ها را ردگیری کند، زیرا زیر افق قابل مشاهده سیستم های شناسایی پرواز می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 0
    ترجمه ماشینی.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 2
      امریکا توان شناسایی موشک های یمنی ها را ندارد اونوقت میخواهد با موشک های چین و روسیه مقابله کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس