کد خبر 1358999
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
تلاش قانونگذاران آمریکایی برای افزایش بودجه نظامی

قانونگذاران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهور این کشور می خواهند بودجه دفاعی سال ۲۰۲۳ را در بحبوحه تهدیدها و افزایش قدرت چین و روسیه افزایش دهد.

به گزارش مشرق، قانونگذاران جمهوریخواهان کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از  جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده می‌خواهند بودجه دفاع ملی را برای سال ۲۰۲۳ به جهت مقابله با تهدیدهای امنیتی  افزایش دهد.

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» روز سه شنبه در گزارشی اختصاصی در این زمینه نوشت که جمهوریخواهان هشدار می‌دهند که آمریکا نمی‌تواند در میان تهدیدهای بی‌سابقه‌ای که ایالات متحده با آن مواجه است، امنیت ملی را کاهش دهد. درخواست‌های یکپارچه جمهوریخواهان در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که چند عضو  ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، از بایدن خواستند بودجه دفاعی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، تمام ۲۸ نماینده جمهوریخواه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «مایک راجرز» خواهان افزایش بودجه برای اطمینان از یک «خط دفاعی کافی» هستند.

راجرز به فاکس نیوز گفت: «کشور ما با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای از سوی چین و روسیه مواجه است و اینکه بایدن تصمیم گرفته یک بار دیگر ارتش ما را محدود کند، غیرعقلانی است. درخواست بودجه بایدن با ناتوانی در محاسبه تورم، آمریکا را ضعیف و آسیب پذیر خواهد کرد.»

راجرز در رابطه با چین گفت: «شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شاهد تزلزل رئیس جمهور بایدن است. در حالی که چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را دارد و به سرعت در حال گسترش زرادخانه اتمی خود است، درخواست بودجه  بایدن ۲۴ کشتی نیروی دریایی ایالات متحده را از رده خارج کرده و بودجه توانایی‌های اتمی را کاهش می‌دهد.»

«الیز استفانیک» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: «بایدن در روزهای گذشته پیشنهاد بودجه ۵.۸ تریلیون دلاری خود را برای سال مالی ۲۰۲۳ ارائه و از پیشنهاد دفاعی خود به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌ها در تاریخ در امنیت ملی ما یاد کرد.»

استفانیک گفت، کاهش هزینه‌های نظامی و دفاعی امنیت ملی ما را بیشتر تهدید م‌ کند.

«ومو بروکس» از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا  هشدار داد که کاهش بودجه دفاعی پیشنهادی بایدن، دشمنان ژئوپلیتیکی آمریکا را تشویق می‌کند تا در حملات نظامی در سراسر جهان شرکت کنند و در نتیجه خطر جنگ را به همراه داشته باشند.»

وی  در ادامه افزود که کاهش هزینه‌های دفاعی بایدن باید متوقف شود.

در بودجه سال ۲۰۲۳ بایدن که روزهای گذشته منتشر شد، ۷۷۳ میلیارد دلار برای وزارت دفاع پیشنهاد شده است. بایدن در بودجه خود خواستار ادامه سرمایه گذاری برای پاسخ قاطعانه به روسیه پس از حمله به اوکراین و حمایت ایالات متحده از اوکراین و تامین نیازهای اقتصادی و امنیتی این کشور شد.

بودجه پیشنهادی رئیس جمهور شامل ۶.۹ میلیارد دلار برای ابتکار بازدارندگی اروپا، ناتو و مقابله با تحرکات روسیه برای حمایت از اوکراین و سایر مشارکت‌ها با متحدان ناتو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    بودجه نظامی مخفی سرجاش هست ولی برای خر کردن مردم مجبورند بخشی از اون بودجه رو علنی کنند تا کنی حساب کتاب ها در عموم جور دربیاد
  • سیدمرتضی IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    ما برعکس عمل میکنیم با افزایش تهدیدات بودجه نظامی کاهش میدیم یک وقت دشمن کارش سخت نشه برای حمله اخه وطن خیلی از این اقایان امریکاست دولت قبلی منظورمه اما الان هم در این دولت انقلابی این ادمها کم نیستن منافق همیشه بر ضد کشور منتنا با تغییر دولتها همون رنگ دولتو میگیری اصلاحات میشه اصلاحاتی دو اتشه اصولگرا میشه دو اتشه انقلابی میشه دو اتشه منتها در اخر از پشت خنجر میزنه براش هم مهم نیست کی بر سر کاره از خودشه یانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس