اذعان نهاد آمریکایی به ضعف سیستم موشکی آمریکا در برابر ایران، چین و کره شمالی

یک سازمان دیده بان دولت آمریکا در گزارشی اذعان کرد سیستم های دفاع موشکی واشنگتن دچار ضعف بوده و در برابر ایران، چین و کره شمالی آسیب پذیر است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش "دفتر پاسخگویی دولت"، سیستم های دفاع موشکی این کشور دچار ضعف است و به شدت به ارتقای فناوری و عملیاتی نیاز دارد. آ

تارنمای واشنگتن فری بیکن به نقل از این نهاد آمریکایی نوشت: ژانس دفاع موشکی آمریکا بارها در ارتقای سامانه های رادار و رهگیر موشکی خود شکست خورده است. این ناکامی ها، توانایی آژانس سیستم دفاع موشکی آمریکا را کاهش داده است و این کشور را در برابر «تهدیدات موشکی دشمنان خارجی» مانند چین، ایران و کره شمالی آسیب‌پذیر کرده است.

بر اساس این گزارش، مشکلات زنجیره تامین و عقب ماندگی در زمینه توسعه مانع از به روز رسانی های حیاتی سیستم های دفاع موشکی برتر پنتاگون شده است.

در این گزارش آمده است: شکست مکرر آژانس دفاع موشکی آمریکا در ارتقاء و آزمایش تجهیزات خود نشان می دهد که آمریکا برای مقابله با تهدیدات به سرعت در حال تغییر کشورهایی مانند چین که در حال حاضر موشک های بالستیک قاره پیما بیشتری نسبت به آمریکا دارد، آماده نیست.

این رسانه نومحافظه کار آمریکایی ادامه داد: وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۲ تا کنون ۱۹۴ میلیارد دلار در آژانس دفاع موشکی سرمایه گذاری کرده است که شامل ۱۰.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ می شود.

این گزارش همچنین می افزاید: هدف اصلی این آژانس توسعه سیستم هایی است که قادر به ردیابی و انهدام موشک ها پیش از رسیدن به خاک آمریکا هستند. اما بر اساس گزارش دفتر پاسخگویی دولت، این بودجه برای فعال نگه داشتن آژانس دفاع موشکی و حفظ آمادگی برای دفع حمله از سوی دشمنان آمریکا کافی نبوده است.

به گفته پنتاگون، چین در سال گذشته تعداد موشک‌های موجود در زرادخانه خود را دو برابر کرده است که می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    حمله به عین الاسد صحت این موضوع را به خوبی نشان داد !!!!!
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      و ایضا عملیات آذرخش کبود نشان داد سیستم حفاظتی ایران از خانه عنکبوت سست تر و آسیب پذیرتر هست
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    ما نباید فریب این عملیات روانی امریکایی ها را بخوریم و خیال کنیم دست بالا را داریم و از تلاش خود برای ساخت سلاح های جدید کم کنیم
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    خخخخخخ ابر قدرت جهان گنده جهان زارت بابااا
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    موشک های ما حاصل تلاش شهید طهرانی مقدم است . خودرو و یخچال و تلویزیون و کامپیوتر و موبایل را باید توسط دانشگاه و مراکز نظامی کنترل و تحول در انها ایجاد شود باید ایران خودش به توانایی ساخت تکنولوژی اینها دست پیدا کند و نیاز به برنامه ریزی دارد تین واجب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس