کد خبر 1314180
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
فیلم/ آزمایش موشک هایپرسونیک توسط روسیه

وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفق شلیک موشک هایپرسونیک "زیرکُن" در سواحل دریای سفید و اصابت آن به یک هدف در منطقه آرخانگلسک این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که ناوچه "آدمیرال گوراشکوف" متعلق به ناوگان شمالی این کشور روز پنج‌شنبه با موفقیت یک موشک مافوق صوت از نوع "زیرکُن" را از آب‌های دریای سفید به سمت هدفی در منطقه آرخانگلسک شلیک کرد.

بیشتر بخوانید:

آزمایش موفق موشک هایپرسونیک روسیه در روز تولد پوتین

طبق این اطلاعات، خدمه ناوچه "آدمیرال گوراشکوف" ناوگان شمالی روسیه در چارچوب تکمیل چرخه آزمایشات به روی تسلیحات موشکی مافوق صوت، بار دیگر یک فروند موشک زیرکُن را شلیک کردند. این شلیک در پهنه آب‌های ساحلی دریای سفید به سمت هدف تعیین شده، بعنوان دشمن فرضی واقع در یک منطقه نظامی در استان آرخانگلسک صورت گرفت.وزارت دفاع روسیه تأیید کرد که طبق اطلاعات کنترل عینی، پرواز این موشک مافوق صوت مطابق با پارامترهای تعیین شده انجام شده و هدف مورد نظر با دقت کامل مورد اصابت قرار گرفت.   

برای تأمین امنیت در هنگام این شلیک آزمایشی، منطقه به روی کشتی‌های عبوری بسته شده و کشتی‌ها و نیروهای پدافندهوایی ناوگان شمالی در این امر مشارکت داشتند.   ناوچه "آدمیرال گوراشکوف" ناوگان شمالی پیش از این نیز در ماه نوامبر (آبان ماه) با موفقیت شلیک آزمایشی یک فروند موشک مافوق صوت زیرکُن را انجام داده بود.

منابع خبری پیش از این از آغاز روند تولید انبوه موشک‌های کروز مافوق صوت زیرکُن برای ناوگان دریایی روسیه خبر داده بودند. طبق این اطلاعات، موشک‌های مافوق صوت زیرکُن احتمالاً در سال 2022 به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده خواهد شد.  

ساخت موشک‌های مافوق صوت راهبردی جدید برای تأمین برتری بر آمریکا

علاوه بر این، "سرگئی کاراکایف" فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه نیز صبح امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کشور در حال ساخت مجموعه‌های جدید موشک‌های مافوق صوت راهبردی است که جایگزین موشک‌های "آوانگارد" خواهند شد که ایالات متحده راهی برای مقابله با آنها پیدا کرده است.

به گفته این مقام بلندپایه نظامی، نیروهای موشکی راهبردی روسیه با به خدمت گرفتن موشک‌های آوانگارد، امکانات نظامی مضاعفی را به دست آورده بودند، البته ایالات متحده نیز در حال توسعه تسلیحات مافوق صوت خود بوده و به روی راه‌هایی به منظور خنثی سازی این مجموعه روسی کار می‌کند.

ژنرال کاراکایف افزود: «در چنین شرایطی ما نیز می‌بایست تسلیحات مافوق صوت خود را توسعه داده و برتری خود در این زمینه را حفظ کنیم. متخصصان ما در حال حاضر روی این مسئله کار می‌کنند و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است. چرا که وظیفه سنگین تأمین امنیت مطمئن کشور بر عهده ما گذاشته شده است.»  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 2
    دمتون گرم، با آرزوی موفقیت بیشتر در مقابله با یانکی‌های دانکی!!!!
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 1
      نه شرقی نه غربی
    • افشین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 0
      نه شرقی نه غربی یعنی عدم وابستگی و همچنین عدم اجازه نفوذ .اما به معنی عدم دوستی و احترام متقابل نیست.
  • GE ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    مشرق جان یه خبر هم تست موفقیت آمیز سلاح مافوق لیزری آمریکا یه خبری منتشر کنید
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 1
      ماموفق لیزری چیه ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس