پوتین: سلاحی داریم که مشابه آن هنوز در جهان وجود ندارد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه سلاحی دریافت کرده‌اند که مشابه آن در جهان وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز مدافعان میهن که هر سال در ۲۳ ماه فوریه برگزار می‌شود، گفت: سلاحی در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار گرفته است که در جهان بی همتا است. 

وی افزود: در آینده نیز همچنان به توسعه تسلیحات و سیستم‌های جنگ افزارها از جمله سیستم‌های مافوق صوت بر مبنای اصول فیزیکی جدید خواهیم پرداخت و بکارگیری فناوری‌های پیشرفته دیجیتالی و اجزای هوش مصنوعی در تسلیحات را توسعه خواهیم داد. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه پیام خود تصریح کرد: این گونه مجموعه‌های تسلیحاتی، واقعا سلاح آینده محسوب می‌شود که توانمندی دفاعی نیروهای مسلح روسیه را افزایش می‌دهد. 

وی در همین حال متذکر شد که پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نمی‌توانند جایگزین انسان شوند و به همین دلیل کسب معلومات و آموزش نظامی خوب بسیار مهم است.

پوتین ۲ سال پیش از ساخت تسلیحات پیشرفته در روسیه خبر داد که در جهان بی همتا است.

از جمله این تسلیحات، زیردریایی اتمی ‌پوسیدون بدون سرنشین و نیز موشک‌های مافوق صوت کینژال قابل حمل در بمب افکن‌های تاکتیکی و راهبردی دورپرواز و موشک‌های قاره پیمای سارمات است.

بخشی از این تسلیحات ۳۰ بهمن ماه در رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه استفاده شد.

این رزمایش به منظور قدرت نمایی در برابر غرب و ناتو و به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با شرکت قوای هسته‌ای این کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای در مورد این رزمایش اعلام کرد: واحدهای حوزه نظامی جنوب روسیه، نیروی موشک‌های راهبردی روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه و ناوهای ناوگان شمال در این رزمایش یک روزه شرکت کردند. 

در چارچوب این رزمایش، نیروی هوافضای روسیه چند موشک بالدار از نوع کینژال پرتاب کرد. ناوهای ناوگان شمال و ناوگان دریای سیاه هم چندین موشک بالدار کالیبر و موشک های مافوق صورت تسیرکون به اهداف زمینی پرتاب کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    12 22
    بجای این هارت و پورتها یک روغن بریز تو تانکها و زرهپوشهای 40 سال پیش شوروی که وقتی راه میرن دود نکنن.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      4 6
      خاک تو سرت با این تفکرت.اروپا از همین روسیه مثل موش میترسه.دومین قدرت نظامی دنیاست.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 1
      آمریکا قدرت شماره یک دنیاست.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    14 7
    ما هم نفوذی هایی در مجموعه های کشور داریم که مشابه آن در کشور وجود ندارد!
  • نقی IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    8 10
    خوب هیتلر هم از سلاحهایی صحبت می کرد که واقعاً در هیچ کشور دیگری مشابه نداشت و توانست میلیونها نفر را به کشتن دهد، منظورم اینه که متاسفانه هر از گاهی، خود را خدا پندار های جدید، مثل یک جهش ژنتیکی بین دیکتاتورها، نقطه عطفی برای تاریخ بشریت می شود !
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    8 8
    بهترین سلاح تقویت پیمان شانگهای و مقابله با هژمونی غرب است تحریم تحریم کنندگان از سوی پیمان شانگهای بسیار موثر است
  • محمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 2
    یاد جنگ سر افتادم:دارن با هم جنگ روانی میکنند مثل دوران جنگ سرد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    10 13
    خب ماهم مفسدینی در کشور داریم که در جهان بی همتا هستند
  • مجید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 2
    ماهیت روسیه همین است!!!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 1
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • کاربر اینترنت IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    ما ملت شریف ایران با این جنگ مخالفیم. کشته و زخمی شدن افراد غیر نظامی (از هر دو طرف) را به شدت محکوم می کنیم. جنگ را متوقف کنید. این یک جنگ باطلی است. نیروهای نظامی هر دو طرف این جنگ باطل هستند و این وسط فقط افراد غیر نظامی آسیب می بینند. استقلال کشورها باید از طریق رفراندوم ایجاد شود نه از طریق ریختن خون بی گناهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس