کد خبر 1336526
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
از عدم شلیک پلیس تا قوانین دست و پا گیر؛حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز/ چرا سلبریتی‌ها ساکتند؟

ضعف در قوانین بکارگیری سلاح، عدم حمایت قانونی از پلیس بعد از تیراندازی و ایجاد درگیری قضایی و بازجویی، توان عملیاتی پلیس را می‌گیرد که درنهایت به وقوع شهادت مظلومانه جانشین پاسگاه بیدزرد منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، « کاش شلیک می کرد،ای کاش! کاش در آن موقع با خودش ۱۷ ماده قانون حمل سلاح و تیراندازی را مرور نمی کرد.کاش فکر نمی کرد که اگر شلیک کند بعد در دادگاه به وکیل مدافع متهم که مدعی می شد قصد ضربه زدن را نداشته ، چه باید پاسخ دهد؟تصور درگیری قضایی، سوال و جواب، بازخواست و بازجویی همه و همه توانش را گرفته بود...باید فکر می کرد باید اقدام می کرد.

اصلا شاید با خودش فکر کرده بود که متهم جوان است ، نادانی کرده ، شاید با حرف و سخن کوتاه بیاید ، شاید ...

* سرهنگ پلیس: من هم شلیک نکردم؛ آن هم چند بار/  بعد از شلیک باید به هزار سوال پاسخ بدهید!

ادامه داده و می گوید: امان از رأفت و مهربانی که انگار آن‌ موقع جایش نبود! باید شلیک می کرد، باید؛ حداقل الان پسر و دخترش یتیم نمی شد.

مکث می کند؛می پرسم جناب سرهنگ تابحال در این موقعیت بوده اید؟ 

می گوید: چندین بار...اما من هم شلیک نکردم؛ درست مثل سرهنگ رنجبر!

می پرسم چرا؟ آهی می کشد و می گوید: بعد باید به هزار نفر جواب بدهی؛ فکر می کنید الکی است ؟ برای هر تیری که دست مان می دهند مسوولیم، باید پاسخ بدهیم تا آنجا که اصلا پشیمان می شوی که چرا شلیک کردی؟ اما ای کاش شهید رنجبر شلیک می کرد حداقل زنده مانده بود.

حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز +عکس

                  ***

سروان پلیس: در ماموریت به پای قاتل شلیک کردم/ چند ماه درگیری قضایی داشتم

سروان است،سابقه کار در استان های مرزی را در کارنامه خود دارد. از شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد ناراحت است و می گوید: چند شب است که فکرش رهایم نمی کند...باید دل را به دریا می زد و شلیک می کرد!

خودش می گوید: من هم یک بار قاطعانه شلیک کردم آن هم به پای یک قاتل؛ به هر دو پا تا اینکه زمینگیر شد.

می پرسم بعدش چه شد؟

 می گوید: خب این قضیه فرق داشت...در صحنه بقیه افراد هم حضور داشتند، اگرچه بعد از آن همان ریتم قضایی و سوال و پرسش برقرار بود اگرچه فرمانده هم حمایت لازم را داشت و بعد از چندماه اعصاب خردکنی و درگیری قضایی به پایان رسید.

                        ***

سرهنگ پلیس: چند بار دادگاهی شدم/پلیس می ترسد؛ آن هم از قوانین!

سرهنگ است، در یکی از استان های مرکزی مشغول به خدمت است؛ می گوید: چندین بار دادگاهی شدم. همه اش هم به خاطر برخورد با متهم که هرکدام علاوه بر ناراحتی های روحی و روانی و خانوادگی به درج در پرونده و تاخیر در دریافت درجه و رتبه و جایگاه منجر شده است.

می گوید: من هم به جای سرهنگ رنجبر بودم شلیک نمی کردم..چرا باور نمی کنید پلیس نگرانی دارد؛ نه از متهم؛ بلکه از قوانینی که هست و دست و پایت را می بندد.

چند سال پیش موردی از مزاحمت «گستاخانه» دو پسر جوان برای دختران دبیرستانی گزارش شد، به محل اعزام شده و منتظر ماندیم...آمدند و طبق همان تماس های اعلام شده به پلیس، به رفتار شنیع خود ادامه دادند.

وارد صحنه شده و دستگیرشان کردیم.پسرک اینقدر گستاخ بود که مزاحمت نوامیس را انکار کرده و در محل شاخ و شانه می کشید؛ عصبانی شدم؛  همان جا یک سیلی به پسر زدم و گفتم ما همین جا بودیم که با آن دختر چنین رفتاری را کردید....فکر می کنید آخرش چه شد؟ هیچ؛ به خاطر همان یک سیلی گرفتار شدم و سه ماه هم از گرفتن ترفیع جا ماندم..خب این چیزها من پلیس را دلسرد می کند، پایم را سست می کند وقتی در مهمترین مورد که مزاحمت نوامیس است حق به متهم داده می شود دیگر چه انتظاری دارید؟

باور کنید اگر شهید رنجبر شلیک می کرد بعدها وکیل مدافع متهم می گفت اصلا مجرم قصد زدن نداشت؛ می خواست مأمور را بترساند که مأمور صبر نکرده و شلیک کرده است!

حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز +عکس

تازه آن موقع مجرم می‌شد بی گناه و پلیس می‌شد متهم؛ باور ندارید بروید بپرسید چندین مأمور به دلیل شلیک به مجرم، متهم شده و در زندان هستند.

                 ***

وقتی رابط قاچاقچیان، بی‌گناه تشخیص داده می شود!

با ناراحتی می‌گوید: رابط قاچاقچیان مواد مخدر بود،چندماه در بیابان و صحرا زیر نظر بود، تمام مراوداتش رصد می‌شد اما موقع عملیات دستگیری، مقاومت و تیراندازی کرد و در نهایت کشته شد؛ اما وکیل مدافع خانواده متهم گفتند که بی‌گناه بوده و پلیس اشتباهی گرفته و شلیک کرده!

باور می کنید..مأمور ما به دیه محکوم شد خب مأمور ما از کجا باید پول چند صد میلیونی دیه را بیاورد مگه چقدر حقوق می گیرد... بعد مردم می گویند پلیس در صحنه قاطع عمل نمی کند آخر چه قاطعیتی؛ اگر اقدام کنم متهم می شوم اگر اقدام نکنم مثل سرهنگ رنجبر شهید می شوم؛ یکی آخر باید از ما حمایت کند..حمایت قانونی که به ما دل و جرات بدهد نه اینکه دودوتا چهارتا کنیم که در مواجهه با مجرم چه کنیم؟

                 ***

گشتی ها به جای ۴ نفر شده یک‌سرباز و یک افسر/ چطور پلیس در درگیری تن به تن مواد قانونی را اجرا کند؟

قبلا گشتی های پلیس ۴نفره و ماشین هایمان بنز بودند اما از وقتی که به خاطر حقوق کم، جذب نیرو کم شده و گشتی ها متشکل از یک افسر و سرباز در ماشین‌های سمند و پژو شده اند خب اقتدار پلیس شکسته است.

آن موقع سر هر عملیات دستگیری اراذل‌ و اوباش‌ می رفتیم اصلا هیبت خودرو و پیاده شدن ۴ نفر از ماشین، نفس متهمان را می گرفت، فوقش یک نفر با رأفت برخورد می کرد نفر دوم وقتی می دید مجرم گستاخ است شلیک می کرد و فرصت نمی‌داد.

باور کنید اگر اکیپ گشت پاسگاه بیدزرد چهار نفره بودند هیچ وقت چنین اتفاقی نمی افتاد، الان سرهنگ رنجبر سر خانه و زندگیش بود و مجرم هم تحویل زندان، اما وقتی یک نفر در سر صحنه هستی و در کسری از ثانیه باید موقعیت و شرایط روحی و روانی خودت و متهم و هم شرایط فیزیکی اطراف را بسنجید و بهترین تصمیم را با کمترین هزینه در نظر بگیرید همین می شود؛ تا بیایی طبق قانون هشدار بدهی، چند تیر هوایی بزنی و بعد در این گیر و دار درگیری تن به تن پای متهم را پیدا کنی که خودش یک قرن وقت می‌خواهد!

حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز +عکس

                  ***

چرا پلیس سلاح شوک دهنده ندارد/ مجرمان وقیح شده‌اند

رئیس یکی از پلیس های تخصصی بوده، می گوید: دو عامل اصلی در وقوع این دسته از جرائم نقش دارد؛ اول عدم وجود امکانات کافی و مناسب برای برخورد با این صحنه ها مثل سلاح شوک دهنده و غیر کُشنده و همچنین ضعف در نیرو و نفرات کافی در مأموریت‌ها. اما عامل دوم و اصلی ترین عامل وقاحت مجرمین، موضوع برخوردهای فوق العاده ضعیف و بی اثر با مجرمان و متهمان است که باعث ایجاد این دسته از وقایع و جرائم می شود.

وقتی سارق، قاچاقچی و اوباش در کمترین مدت ممکن زندانی شده و با سپردن وثیقه آزاد شده، معلوم است که بازدارندگی را ندارد چرا که مجرم در طی همین مدت تا اجرای حکم، دهها جرم دیگر انجام می دهد؛ تازه وقتی به زندان می رود انگار هتل رفته است؛ با رعایت حقوق شهروندی و در بهترین امکانات قرار می گیرد؛ استراحتی کرده و تجربه ای آموخته و آزاد می‌شود؛ خب دیگر چه خاصیتی برای مجازات می ماند که مجرم بخواهد از آن بترسد.

وقتی اشد مجازات برای تکرار جرم، جزای نقدی و حبس ۱ تا ۶ ماه است معلوم است که بازدارنده نیست؛ پس انتظار چه نتیجه‌ای غیر از قتل انسان های بی گناه را از چنین آدم هایی خواهید داشت؟

حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز +عکس

                      ***

 سلبریتی ها در جریان شهادت پلیس شیراز  چه کردند/ از هشتگ ها چه خبر؟

می‌گوید: «سلبریتی ها کجایند؛ از هشتگ ها چه خبر؟ اگر سرهنگ ما شلیک کرده بود فضای مجازی را پر کرده بودند از عکس و فیلم و ناله و گریه و آه و فغان که پلیس چه کرد و سرکوب کرد و ... حالا چرا دم نمی زنند.

با مادر و همسر و خواهر و خانواده متوفی مصاحبه می کردند و «من و تو» و مسیح علی‌نژاد با قهرمان سازی از مجرم ، پلیس را آماج حمله و توهین  قرار می دادند که چرا شلیک کرد و جوان پاک و معصوم را کشتند؟»

آهی می کشد و می گوید: نحوه شهادت سرهنگ رنجبر و بریدن گلویش توسط یک مجرم جانی، هر انسان آزاده ای را متأثر کرد اما این خودفروخته ها کک‌شان نگزید و این هم سندی است از حمایت اینها از جنایتکاران و مجرمان و اراذل و اوباش.

                         ***

سخنگوی پلیس:  شروط قانونی و اثبات شرایط بعد از تیراندازی، توان پلیس را می‌گیرد

سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و فرهنگی و سخنگوی فرماندهی انتظامی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر  در خصوص قانون به کارگیری سلاح توسط انتظامی کشور اظهار داشت: قانون بکارگیری سلاح در ۱۷ ماده مصوب سال ۱۳۸۰ است؛ اگرچه تهدیدات، روزها و ساعتها و شرایط جغرافیایی و زمانی و مکانی تغییر کرده است؛ این قانون در سال ۱۳۸۰ در خصوص حمل سلاح و به کارگیری سلاح برای نیروهای مسلح و بالاخص انتظامی اختیاراتی را لحاظ کرده است.

حواشی ماجرای قمه‌کشی و شهادت پلیس شیراز +عکس

 وی گفت: در ماده ۲ شرایطی گذاشته که اولاً باید مامور آموزش دیده باشد و از لحاظ روانی سالم باشد؛ در ماده ۳ هم ۱۰ شرط و در ماده ششم هم ۶ شرط گذاشته اند یعنی مامور در موقع درگیری و در صحنه جرم در کسری از زمان اتفاق می‌افتد و باید بلافاصله تصمیم گرفته و از سلاحش در راه دفاع از مردم استفاده کند باید ۱۶ یا ۱۸ مورد شرط را در ذهن خود مرور کند که آیا این شرایط وجود دارد یا نه.

 سخنگوی پلیس تصریح کرد: همین موارد توان را از پلیس می گیرد ؛ توان عملیاتی پلیس را کاهش داده و این فقط در خود ماهیت قانون است، حالا در ترتیبات رسیدگی اگر اتفاقی افتاد و پلیس در صحنه از سلاح استفاده کرد شرایط دیگری را باید دوباره سپری کند که آنهم بحث شرایط اثبات این وضعیت است.

 سردار حاجیان ادامه داد: پلیس باید خودش اثبات کند که در چنین شرایط و وضعیتی وجود داشته و از اسلحه استفاده کرده است؛ قاعدتاً یک پلیس بعد از عملیات باید یک پروسه قضایی، درگیری قضایی، سوال و جواب، بازخواست و بازجویی بشود که چرا و چگونه از اسلحه استفاده کرده؛ آیا چنین شرایطی وجود داشته است؟ از آن طرف هم بعضا وکیل مدافع می‌گوید نه تو آن شرایط را نداشتی! که این مسائل قاعدتا پلیس را دچار یک درگیری ذهنی، اجتماعی و خانوادگی کرده و توان عملیاتی پلیس را می‌گیرد.

                          ***   

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در درگیری با مجرم چاقو به دست، با اصابت دو ضربه به پهلو و بریدن گلو با چاقو توسط متهم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • امین IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    74 6
    کنار همه این موارد عدم آمادگی بدنی نیروها رو هم ای کاش مد نظر قرار بدن ،تمرینات رزمی مداوم ، نیروها شاید آمادگی بدنی شون چند سال اول خدمت خوب باشه ولی به مرور زمان واقعا افت می کنه
    • تک سوار DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      16 13
      کمتر فیلم ببین. دفعه بعد که بهت حمله کردن قبلش رو آمادگی بدمينتون بالا ببر. طرف سیلی زده محکوم شده انتظار داری ضربه فنی می کرد و هیچ مشکلی پیش نمیومد؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      14 1
      همچین می‌گوید 4 نفر که برای یک نفر ترس داشته باشد!! از ترس ‌کلیک نمی کند را به چیزهای حاشیه ربط ندهید در ضمن قوه قضائیه مسوول هست که اشرار گستاخ می شوند با جرائم های ابکی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      22 10
      نصف مردم ایران در خون این شهید شریکند همانها که گوشی به دست هر حرکتی را به دست مزدوران بیبیسی و انترنشنال میرسانند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 1
      کاملا موافقم در جریان تیراندازی چند روز قبل به ستاد خبری اطلاعات سپاه هم این مسئله مشهود بود. بااینکه فاصله مهاجم با مقر سپاه فقط به اندازه عرض یک خیابان بود ولی نگهبانان یا نیروهای حاضر در صحنه نتونستن دست مهاجم که سلاح داشت و هدف بگیرن تا همون اول تیراندازی تموم بشه و زنده دستگیرش کنن
    • رامین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 24
      ضارب تو ماشین پلیس بوده و دارن میحرفن پس نشون میده از قبل همو میشناسن که حتی دستبند هم نداره .... بعدش یدفه اول سرباز رو میزنه بعد حمله میکنه به افسر پلیس.... تو فیلم کامل ضبط شده، مشخص هستش که تو ماشین بیشتر از 5 دقیقه دارن باهم میحرفن ... این وسط پیدا کنید رابطه بین پلیس و مجرم و علت عدم توانایی شلیک پلیس به کسی که قبلا دارای بده بستانی با هم هستن.... انشالله که من اشتباه بدراشت کرده باشم
    • هاشمی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 1
      قاتل فقط این شخص نیست تمام نیروهای لجن و فاسد که با گرفتن رشوه مواد و کلا قاچاق را از پاسگاهها عبور میدهند دستشان به این خون الوده است حتی روسای بی عرضه نیروی انتظامی که نه به خاطر لیاقت انتخاب میشوند و فقط حرافی بلدند به جای کار مقصر هستنددر تمام خونهای به ناحق ریخته شده
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      21 0
      عزیزم اگر پلیس خود بروسلی هم باشد و بزند یکی را با مشت بکشد فردایش باید قصاص شود. مشکل اصلی فقط قانون های مجرم نواز ایران هستند.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      16 3
      هر قدر هم که آماده باشند گلوشون از فولاد نمیشه که قمه نتونه واردش بشه. باید قانون اصلاح بشه. باید اگر کسی سلاح سرد داشت و به اخطار پلیس توجه نکرد، از پا مورد اصابت قرار بگیره. باید لباس پلیس دوربین داشته باشه تا وقایع ثبت بشه و جای حاشا نمونه روح شهید شاد که با خونش ان شاء الله بخشی از مشکل همکاراش حل میشه
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 0
      کمبود نیرو خیلی مهمه بعد دقت کنید پلیس ها یک روز در میان فوق العاده خدمت دارند ساعت کاریشون جوری که ۵ صبح باید پاشن اگه شب برن خونه ده شب میرسن اگه ادامه شب باشن که تا یک شب شیفت دارن ، همش هم در حال جابه جایی از این مقر به اون مقر هستن ، اصلا هم این که این بنده خداها وقت بکنن ورزش کنن وجود نداره اونایی که صدا و سیما نشون میده فیلمه باور نکنید واقعا ناراحتم چون خودم تو این لباس خدمت کردم و بی دلیل فقط بخاطر این که لباس تنم بوده بهم حمله کردن ، خیلی از عوامل انتظامی موقع خونه رفتن لباس هاشونو در میان بعد میرن خونه
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 1
      باید تصویب شود هرگونه تمرد از دستور پلیس به هر شکل ممکن موجب محرومیت از حقوق اجتماعی خواهد شد در اینصورت هیچ کس جرات پیدا نمی کند در مقابل دستور پلیس مقاومت کند چه رسد به زدن پلیس. اقای قالی باف خودش یه زمانی پاسبان بود انشاءآلله قوانین خوبی وضع کنند
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 0
      اراذل و اوباش از غفلت مسئولان نظام استفاده کرده و گوستاخ شده اند
    • SG ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      8 0
      وقتی برای 4-5 تومن حقوق صبح تا شب توی کلانتری بخوابی ورزش که سهله از زندگی بیزار میشی
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 0
      رامین جون کمی روی دیکته خودت کار کن
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    49 9
    در امریکا پلیس مثل اب خوردن افراد مشکوک ویا افراد مشکوک به خرابکار را میکشد
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      23 1
      تو آمریکا دزد بره به خونه ی کسی هم صاحبخونه حق کشتنش رو داره!!! تو ایران اگر تو حیاط خونه ت چاهی داشته باشی که برای کاری حفرش کردی شب دزد بیاد از بالای حیاط بپره بیفته تو چاه اگر مرد ديه یک انسان کامل اگر نمرد که بدبختی باید خسارت تمام جراحات رو بدی!!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 1
      در امریکا فروش سلاح آزاده
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 2
    ماده اصلاحیه : در مواقع درگیری و احساس خطر آنی منجر به فوت یا جرح شدید،شلیک به زانو به پایین منع قانونی ندارد مشروط به اصابت صرفا یک تیر
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      10 0
      سخنگوی پلیس: شروط قانونی و اثبات شرایط بعد از تیراندازی، توان پلیس را می‌گیرد. همان را هم نمی شود ثابت کرد.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    22 0
    بچه ها و خانواده اش بعد از دیدن این عکس چه حالی بهشون دست میده.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    19 0
    دل پر خون...
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    23 12
    این گزارش حداقل باید 10 تا 20 سال پیش گرفته میشد! دیگه همه میدون اقتدار پلیس گرفته شده و اشرار زن و مرد (بی حجاب گرفته تا فحاش تا اهل روابط نامشروع تا سک باز،گربه باز و ..خلافکار ها خیابان و ..) هرکاری میخوان میکن! امیدوارم قوه قضایه کاری کن،که کسی که اهل کار خوب و دنبال رضایی خدا هست! توسط اشرار تهمت زننده و بی بندباری و .. مورد ظلم قرار نگیرد! مشرق منتشر نکنی،مهم نیست،خدا بزرگ و پاسخ میده.. به این همه ظلم .. محیط جامعه اسلامی. با محیط جامعه کفار و منافق و جاهل و امریکا و .. بسیار متفاوت! محیط باید باشد که انسان مومن با خدا و قران در ان رشد کند.. این عین دستور دین است.
    • NL ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 3
      الان اینایی که نام بردی کدومشون مجرم خطرناک بودن (بی حجاب، سگ باز و گربه باز) که بعد بخوای با تیر بزنیشون. عادت کردید که از ارازل و اوباش حمایت بشه و با مردم عادی به شدت برخورد کنید
    • به ۱۱:۳۰ - IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 7
      خطرناک تر از بی حجاب هم مگر در جامعه وجود دارد؟ اینهمه آمار طلاق و فرزندان طلاق و سقط جنین و روابط نامشروع و قتلهای عشقی و ناموسی مگر جز از بی حجابی می آید؟ هزینه های سالانه بی حجابی برای جامعه از از دهها اختلاس بزرگ بیشتر است. تازه کدام برخورد؟
    • به 11.30 IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 4
      تنها کسانی که هرگز جنین سقط شده غرق به خون را ندیده اند و یا از آمار وحشتناک نوزادان پیدا شده در سطل زباله خبر ندارند و یا ناله های کودکان طلاق پشت دردهای دادگاه خانواده را نشنیده اند و یا خبری از پرونده های قطور و بی سابقه خیانت و تجاوز و قتلهای عشقی و ناموسی ندارند می توانند وقیحانه بگویند بی حجابی را آزاد کنید! خر چند الان هم عملا حجابی نمانده و کار به تن نمایی کشیده. کشورهایی که بی حجابی را آزاد کردند با مسائلی مثل خیانت و طلاق کنار آمدند و روابط ضربدری و سقط جنین را هم قانونی اعلام کردند.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    17 24
    پلیس نباید سیلی میزد ، حق نداشت . البته حق داشت آن پسرک گستاخ را روی زمین بخواباند و دستبند زده و با ارائه گزارش همراه مدارک ، او را به دادسرا تحویل دهد . مشکل قوانین نیست . مشکل عدم آموزش پلیس ، عدم آگاهی از باید و نبایدها ، عدم توانایی در مبارزه و دفاع شخصی ، و عدم تجهیز به سلاح های غیر کشنده مانند شوکر و گاز فلفل و باطوم است . موارد دیگر اعزام مامور غیر مناسب به ماموریت است . پلیسی که برای دستگیر کردن متهم ، به جای امر کردن به او التماس می کند ، آخرش یا باید شلیک کند ، یا سیلی بزند ، یا چاقو بخورد !
    • تک سوار DE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 3
      دقیقا نتیجه هشت سال همین قضاوت های غیرواقعی شده نعره کشی اراذل و اوباش در وسط جامعه. دوست عزیز باید بگم تئوری شما رو با پول بیت المال اجرا کردند و بعد از هشت سال نتیجه اش این شد. پس بهتره سکوت کنید و پاسخگو باشید.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 0
      هر وقت از این به بعد کسی با قمه به خودت حمله کرد همیطوری که می گویی با او برخورد کن. قانونی که بین مجرم در حال فرار و مجرم در حال حمله فرق نمی گذارد و در هر دو دستور تیر هوایی می دهد مطلقا قانون قابل اعتمادی نیست.
    • یکی از همین پلیس های مظلوم DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 0
      هر وقت در جایگاه یک پلیس بودی و وقاحت و گستاخی جوان بی .... را دیدی تحمل کردی ... مردی باز هم قضاوت واقعا حال ما پلیس ها رو بلد نیستی خوب کنی بدترش نکن ... شماها مگه میدونید ما تو شرایطی خدمت می کمیم
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      9 0
      تو همین مشرق چند وقت پیش فیلمی بود که در آن یک خواننده اروپایی( فکر کنم هلندی) در فرودگاه بر سر پلیس فریاد می کشد و پلیس هم چنان مشتی به فک ایشان میزند که احتمالا پس از آن دیگر نخواهد توانست آواز بخواند. تو اینترنت پر است از فیلمهای کتک زدن (سیلی و چک رو نمی گم ،ضرب و شتم بی حد و حصر) پلیس آمریکا به افرادی که برای پلیس شاخ و شانه می کشند( و بعضا شاخ و شانه هم نمی کشند). سخن گفتن از حق بدون اشاره به قانون فقط راهی برای فرا فکنی است(پلیس نباید سیلی میزد ، حق نداشت). پلیس نماینده قانون است. قانون هم مسئول تضمین حقوق شهر وندان قانونمند است و به جای خود نشاندن قانون شکنان
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 0
    بغیر از سلاح و تفنگ ........... وسایل دیگری هم هست که برای مقابله با اینگونه حوادث ساخته شده مثل تفنگ شوکری . شوکر . باتوم برقی ..... حالا که نمی توانند شلیک کنند - حتی به پای شرور ها لطفا پلیس را به اینگونه وسایل تجهیز کنید
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    24 3
    آقا یکبار به فرد مسلح میگی اسلحه تو بنداز، ننداخت شلیک میکنی و خلاص
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 0
      اون مرد مسلح شاید فرصت بهت نده که جمله ات را تموم کنی. پس تکلیف چیست؟
  • حمید هاشمی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 0
    بادرود بر روان پاک شهدای نیروی انتظامی قابل قبول نیست که فرد انتظامی اجرایی فاقد شوکر واسپری واشک آور باشد وهمیشه به متهم وفرد مهاجم التماس کند نیا میزنم والله میزنم نه بلکه بلافاصله طبق مقررات اخطار واقدام نماید .چرا اسپری وشوکر همراه نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 1
    بیان تجربیات نیروهای پلیس از ترسی که قانون در دل انها کاشته تاسف بار است. فقط جایی یکی از انها گفته به گوش کسی در خیابان سیلی زده! قبول کنید این کار نادرست است. اینجا جایی است که اموزش صحیح را می طلبد.
  • سعید IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 0
    خوب اسلحه پلیس رو بگیرید چوب دستی بهش بدین حداقل بتونه از خودش دفاع کنه.کی میخواد عقل قانون گزار کار کنه خدا میدونه.گناه و خون این شهید به گردن تک تک مسئولین هست. خدا به خوانوادش صبر بده.
  • علیرضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 4
    با خوندن این سطور فقط حرصم درومد ...............نقشه های مصی علینژاد و سلبریتی ها واسه تضعیف پلیس به بار نشسته........تضعیف و تحقیر پلیس از اپوزوسیون خارج نشین ،کم کردن بودجه و قوانین دست و پاگیر و مانع تراشی بر سر راه ناجا با نفوذیهای داخلی.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 0
    خدا رحمتش کنه
  • FR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    22 2
    سلبريتي ها سربازان هاليوودي بر عليه ايرانيان و ايران زمين هستند و متاسفانه اكثرا در خدمت اجنبي و مجلس هم كه بي خيال …. چرا مثل چين اعمال نميكنن كه حق خود نمايش دادن زر و قر را در شبكه هاي احتماعي ندارن
  • محمدی نسب IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 0
    در موارد برخورد با اراذل و اوباش و قاچاقچیان خطرناک باید حق شلیک در صورت احساس خطر داشته باشند. معنی نداره پلیس بدون اسلحه و حق استفاده از آن به اماکن و موقعیت خطرناک و جهت برخورد با اشرار و خلاف کاران حرفه ای فرستاد. مثل اینکه برای رعایت حقوق حیوانات هنگام دور کردن حیوانات وحشی با حوله و دمپایی سراغشون بروی!! خنده دار نیست این قوانین قاطعیت نیروی انتظامی و پلیس امنیت جامعه تامین می کند
  • ایرج IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 0
    متاسفانه ارازل و اوباش در سطح شهر با تیپ و قیافه ترسناک و انجام اعمال غیر متعارف حضور پیدا می کنند و هیچکس هم پیگیر موضوع نمی شود. کافی است در شهر با خودروی شخصی رفت آمد کنید تا وضعیت رانندگی این نوع انسانهای تربیت نشده ر ا در شهر با تمام وجود لمس نمائید.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 0
      ایرج جان درستش اراذل است با ذال .
  • محمدرضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 1
    شهیدرنجرضعیف عمل کرده وقتی میبینه سربازشوباچاقوزده وبه شدت زخمیش کرده بایدمیفهمیداین آدم هیچ ترسی ازاونانداره واومده فقط طرفشوبکشه درهمون لحظه که اول سربازشوباچاقوزدبایددرنگ نمیکردوشلیک میکرداگه این وحشی بعدازکشتن رنجبربرمیگشت دوباره سربازشو میکشت یابه مردم حمله میکرد فاجعه میشدتوفیلم معلومه قاتل اومده فقط رنجبرروبکشه وقتی بهش حمله کرد نزدیک نمیشدوقتی دیدشهیدرنجبرنمیخوادشلیک کنه ترسش ریخت ورفت درگیرشد بنظرمن شهیدرنجبرضعیف عمل کردمیتونست همون اول به پاهاش شلیک کنه.وقت بایک جانی روبرو هستی نبایدضعف نشون بدی چونکه اون منتظرهمون ضعفه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 15
    از دختر بی گناه اهوازی چه خبر
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 0
      این همه خبر، همه جا دارن ازش حرف میزنن شما کجایی
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 2
      دختر بیگناه اهوازی شما اگر توسط شوهرش کشته نمی شد به خاطر زنای محصنه باید سنگسار می شد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 2
      البته دختره همچی هم بیگناه نبوده هااااحقش بود بقتل برسه اما نه باین شکل!
  • عباس جهاندیده IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 1
    خونم کنار شه است چند وقت پیش یه زن ودو مرد توتاریکی شب جلو خونه من خلاف شرع میکردن بهشون گفتم به پلیس زنگ میزنم یکیش گفت زنگ بزن مثلا چه غلطی میخان بکنن مجبور شدم خودم وهمسایههام باهاشون درگیر بشیم اونقد گستاخ بودن حمله کردن بهمون وقتی از پلیس ترسی ندارن امنیت نداریم
  • مانا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 0
    شهادت شهید رنجبر مقصر اصلیش مسیح علینژاد و سربازان بدون مزد و‌مواجبش یعنی سلبریتی ها بودند که اقتدار نیروی انتظامی و حتی مردم را به پایین سطح خودش رساندن الان انها کجا هستند خون این شهیدان عاقبت دامن انها را خواهد گرفت یعنی گرفتن اقامت و دلار ارزش این جانها را دارد بترسید از ان روزی که در پیشگاه خدا حاضر شوید
  • ناشناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    اینجا جالب است جانشین فرمانده پاسگاه انتظامی هم بوده ایشون. من خودم سرباز بودم مثل همین صحنه پیش اومد و مجرم با قمه حمله کرد به سمت ما برای اینکه بزنه اونوقت افسر درجه دار با اسلحه فرار کرد کارمند پلیس که راننده بود صرفا با دست خالی خوابوندش روی زمین و سلاح اش رو ازش گرفت و کسی یک خراش هم بر نداشت. آموزش خیلی مهم هست. اگر هر صحنه دست به اسلحه شوید و بکشید که میشید پلیس آمریکا، خیلی از اینجور صحنه ها رو میشه راحت با آموزش صحیح جمع کرد. پلیس برای امنیت اومده وقتی پلیس رو اینجور میکشند مردم دیگه چه ترس و وحشتی توی دلشون می افته.
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 0
    باید پلیس اقتدار لازم رو داشته باشه؟ الان با این قوانین دست و پاگیر پلیس ما شده مثل شیر بی یال و دم و اشکم؟ هرکجای دنیا نام پلیس میاد خلافکاران لرزه بر اندامشون می افته!نسبت پلیس به جمعیت در ترکیه 7 و نیم برابر و در آمریکا 4 برابر ماست باید تعداد پلیس های ایران چهار برابر بشه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 1
    حرومزاده رو باید همون اول میزد توی پاش خدارحمتش کنه باید سریع این عوضی اعدام بشه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    یک کلام قانون نداریم قانون برای مردم بیگناه مرده. افسوس ازقانون بیسواد تاوکیلورشوه وپارتیبازی هست. روزگارهمینهفقط آه وافسوس وقتیکه انقلاب به پیروزی رسیدملیونهاآرزوداشتیم ودرآن زمان غیرتومردانگی بودوصداقت وقرآن وایمان
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    متن بسیار مفید و کاملا واقعی بود
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    به قضات و نمایندگان مجلس و سلبریتی و ۰۰ لباس انتظامی بپوشونن ببرن ماموریت اونوقت درک و شناخت عمیق تری پیدا میکنن یا استخدام قاضی ازبین حقوقدانان پرسنل پلیس انجام شود
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 3
    عامل اصلی صعف بدنی و نداشتن ناکتیک های رزمی است که اکثر پلیس های ما برخوردار نیستند و بیشترشان چاق هستند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 0
    متاسفانه درگیر کردن نیروی انتظامی با مردم در مواردی که هیچ جای جهان جرم محسوب نمی شود مثل حجاب؛ ماهواره ،.. باعث کاهش احترام و اعتماد عمومی به پلیس شده است.و در نتیحه اقتدار پلیس کاهش یافته و با اجازه تیراندازی این اقتدار بر نمیگردد؛ بلکه راههای دیگری دارد
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    به دلیل اجرای طرح تکریم مجرمین توسط قوه قضاییه است چای و نسکافه میدن به بزهکاران بعد میگن که متهم با مجرم فرق داره ر حالی که اراذل و اوباش خلافکار علنی هستن
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    متاسفانه بجز بعضی از نیروهای مخصوص ناجا الباقی نیروهای عملیاتی نیروی انتظامی فاقد چابکی و مهارتهای رزمی هستند. چرا به این مهمه توجه نمیشود؟!.چرا فنون دفاع شخصی رو نمی اموزند؟!یه رها شدگی همه ی اجزای نظام رو فرا گرفته. چرا؟!مشکلات فقط از کمکاری اجزای اقتصادی دولت نیست؟ما مشکل انتظامی و امتیتهای بسیاری داریم که پشت مشکلات اقتصادی و رفاهی و معیشتی جامعه نادیده گرفته میشود؟این بنا را گویی باید ویران و دوباره ساخته شود.
  • سپهر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 0
    متاسفانه نظر دادن خیلی ساده است و این فرزندان پلیس بیچاره است که یتیم شدند. افراد شرور به محض تکرار شرارت باید عقیم شوند(با دارو) و با استفاده از پابند الکترونیکی در کارهای عام المنفعه مانند کاشت درختان در بیابان و جنگل سازی و غیره به کار گرفته شوند که نه از هتل زندان سوی استفاده شود نه اوقات در زندان به آموزش سپری شود. وقتی پای عقیم کردن وسط بیاد خیلی ازین شرورها ترمز می کشند. نمی شود هزینه و پول و خون نیرو انتظامی صرف چندتا جاهل و شرور شود. البته از درس و آموزش های مهم اجتماعی در مقطع ابتدایی و راهنمایی غافل شدیم که بجای درس های بیخود باید برای دانش آموزان قرار داده شود
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 0
    کسی که در برابر پلیس سنگ هم برداره باید پلیس حق داشته باشه بهش شلیک کنه.
  • رضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 12
    بايد از جوگيري دور شد. افزايش قدرت به پليس نبايد به منزله بي مرزي و بي حدي براي استفاده از اسلحه منجر شود. يادمان نرفته كه همين پليس فقط به سر نزد بلكه به پا هم زد
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    خیلی دردناک بود واقعا باید فکری کنند.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 1
    شوکر و شوک دهنده چیه؟!!!شوک دهنده برا ادم معمولیه که از دستور پلیس تبعیت نمیکنه.کسی که جلو پلیس قمه و چاقو داره راهش فقط زدن تو مخشه
  • سید حجت SC ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 0
    من شخصی را می شناسم که بعدا خودش به من اقرار کرده که به دلیل سرعت زیاد خودروش متوقف شده و دو سرنشین خودرو، پیاده شده اند و عر دو نفر پلیس راهنمایی را کتک زده اند. با رسیدن پلیس های دیگر و دستگیری توسط پلیسهای دیگر، به دروغ مدعی شده اند که پلیس ها رشوه خواسته اند‌ و توانسته اند مسیر قضایی را تغییر دهند. هر دو نفر هم به من تعریف می کردند که دروغ گفته اند و جالبه که رفیقشان در دستگاه قضایی منطقه اطراف تهران کمکشان هم کرده است. نهایتا موضوع پرونده با رضایت نیروهای پلیس کتک خورده و این دو نفر تمام می شود. فکر کن که سرعت غیر مجاز بروی، پیاده شوی و پلیس غیر مسلح را بزنی و به دروغ، تهمت رشوه بزنی و آخر هم تو باید رضایت بدی که پلیس گیر نکند. همین می شود دیگر. سوگند درست نیست ولی خود فرد خاطی با شهامت مثال زدنی!!! از کتک زدن افسر راهنمایی تعریف می کرد!!! و اینکه آخر در دادگاه توانسته جوری وانمود کند که حق با او بوده است.
  • مرتضی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 1
    پلیس باید ورزیده باشد یه آدم پیزوری راحت افسر پلیس رو پرت کنه و شاهرگش رو بزنه؟؟؟/// تو پاش که میتونست شلیگ کنه
  • پرهام IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 1
    وقتی پلیس با این بدبختی وترس لرز میترسه از سلاحشم استفاده کنه چطور یسری مدعی میشن که ۱۵۰۰ نفر در ابان ۹۸ توسط مامورا کشته شده!!!
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      دروغ که خناق نیست. حروم لقمه تلگرامی هم تا دلت بخاد داریم.
  • حسین آقا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 1
    هوالشهید متاسفانه ادارات و مدیریت ها و سازمان‌های موازی کار درون نیروهای نطامی که بعضا غیر متخصص هستند در اینگونه موارد وارد پرونده شده و سیر مراحل آن گاها ماه ها و چن سال هم ادامه دارد افرادی در ادارات مسیول به این کار با درجات پایین تر ظاهرا عقده بازجویی و پرونده سازی دارند در هر سازمانی علی الخصوص نظامی و ۰۰۰ افراد درجه پایین برای افراد درجه بالا جاسوسی و خبر کشی می‌نمایند.سازمانهای مسول در این کار از این خصیصه نیروهای برای کنترل افراد و زهر جشم گرفتن و قدرت نمایی استفاده می‌نمایند دو سازمان موازی کار و ۴ معاونت و مدیریت در این باره دخالت مستقیم دارند و علاوه بر آن دو معاونت دیگر در مجموعه فرماندهی نیز اضافه نیکردد . یعنی اینکه یک مامور پس از شلیک باید حد آقا به ۶ واحد و معاونت و مدیریت در مجموعه باید جوابگو بوده و هر کدام ساز خود را می‌زنند و بخشنامه های داخلی خود را دارند خب . یک مامور چکار کند متاسفانه پس از طی فرایند پروند باز باید به دادسرای نظامی جوابگو باشید آنجا دیگر نامورانی از جهنم مامور بخدمت شده اند. انگار شما یک تروریست هستید که به دادسرای نطامی احصار شده ای آنجا از دژبان تا دفتر دار تا بایگان تا دادیار و باز پرس فقط مانده به شما اظهار لطف ..نمایند ۶ر سخن و دفاعیه ای را رد می‌نمایند و عقده بازداشت و صدور کیفر خواست دارند واقعا مجموعه ای مسخره است دادسرای نطام یک مشت عاری از سواد نطامی و بی خبر از بخشنامه ها و تفکیک وظیفه و اختیارات . قاضی آنجا به هیج وجه از مسائل نظامی خبر ندارد تفکر حاکم در دادسرای نظام تفکر استبدادی و طلم و بی عدالت‌گستری. وقتی دادستان نظامی یک استان تفکر مسخره دارد . از مجموعه چه توقعی می‌شود داشت . او می‌گفت اینجا همه با عنوان متهم و مقصر دیده می‌شوند و نامه یگان حجت است و بلید هر شخصی اول بازداشت شود بعد به پرونده رسیدگی شود . ۷ب. با این تفکر طاغوتی فکر نیکنم این آدم ساواکی بوده که دادستان نظامی شده . بعد تیروی نطامی با کدام پشتوانه به جنگ اشرار تامین امنی برود ‌ وقتی خودش از جان خودش نمی‌تواند بعلت قوانین مسخره در ادارات موازی کار دستگاه های نظامی و انتظامی مواطبت کند چه توقعی می‌شود داشت وقتی حفاظت اطلاعات مانند یه دشمن و متهم با تیرو برخورد می‌کند جه توقعی می‌توان داشت . مامور بیچار بایدبمیر
  • داوود IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 0
    متاسفانه رییس پلیس فارس حرف بدی زد که این مواد کشیده بود تحت اخیار خودش نبود این الان بهانه ای میشه به افراد وطن فروشی مانند علینژاد . از فردا هشتک نه به اعدام راه میندازند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 0
    علت زیاد شدن جرم وجنایت درکشور وجولان اشرار اوباش درجامعه که‌ از زدن رگ حياتی پليس هم ابایی ندارند چیست اين چه قانونی است مجرم خلاف کار را بدرقه ودست مجری امنيت جامعه می بندد
  • سید یوسف هاشمی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 0
    همه برای شهادت او دلشان سوخت
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    با توجه به ناتوانی نیروی انتظامی که با اقرار صریح خودشان نیز تائید میشود ای کاش من هم زودتر از اینها خلاف کار میشدم . حیف از دوران طلائی که گذشت !!!!
  • علی داد کرمشایی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 0
    ای کاش قانونی تصویب کنند هر کس قمه ،چاقو در دست داشته باش .پلیس او را از پای در آورد.حتی اگر برای نمایش و یا ترساندن باشه
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 0
    به نظر بنده به عنوان یه کهنه سرباز این کشور باید تمام ماموریت های پلیس چه آگاهی و چه راهور در این شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی کشور باید حداقل با چهار نفر باشد غیر از این اجحاف است و ستم به خانواده های این عزیزان که همیشه در زندگی نگران و دلهره وا ضطراب و استرس دارند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    سلام. باید مسئولین تصمیم گیر مملکت ، قوانین با مجازات سنگین برای ارازل و اوباش وضع و اجرا نمایند.هر روز اخبار پر از خیانت ، تجاوز و قتل ، قمه کشی و راه زنی مسلحانه در رسانه ها منتشر می شود . متولیان قضایی هم بی خیال هستند. خسارات جنایات از میان قشر عادی به قشر حافظین مردم و پلیس کشیده شده است .آیا مسئولین خیال می کنند وقتی امنیت خدشه دار باشد خودشان هم در امانند؟ قاتلین به روش داعشی ها قتل انجام میدهند و در جامعه ایجاد وحشت می کنند و مسئولین همیشه بیدار و دلسوز ما ، مدتهاست خوابند . قانون باید دست کسی را که چاقو یا قمه می کشد، همان اول بشکند .
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    کاس ماش وول کن طبق روایت قبلیت سربازو زده بود دیگه بهانه شایک نداشته
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    ای کاش این شهید میزد ان بنگی معتاد را ، معلوم نیست چی مصرف کرده که اینگار نه اینگا ، چرا در جامعه باید این نوع افراد آزاد باشند که هر بلایی بر سر مردم بیارن وقتی اینارو میگیرند ازاد نکنند که برند و یک خانواده را این جور دغدار و بچه ها را یتیم کنند
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    بنظرم اگر آزادی عمل رو بیشتر به هر طرف بدن خلاف بیشتری رو مرتکب میشن همون بیشتر شدن تعداد گشتی ها بهترین راه حل هست اگر مقایسه پلیس ایران و امریکا رو در نظر بگیرید چون استفاده از اسلحه اونجا آزاد هست میتونن بی درنگ شلیک کنن ولی خوب مثل این که اجرای سفت و سخت قوانین فقط برای نیروی انتظامی محترم و شریف ما هست و این شهید عزیزمون هم تو جهارچوب قوانین کنونی به اجبار بهترین عملکرد رو داشتن ایکاش بستن دوربین به لباس و مواردی از این قبیل درست بشه تا جلوی فجایعی مثل این گرفته بشه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    متاسفانه با اینکه نیروی پلیس شهید شده برخی به این پرداختن باید علت یابی کرد که چرا وی حمله کرده یعنی از متهم هم دارن دفاع میکنن لعنت براین رسانه های فاسد غربگرا که همیشه از جنایتکار حمایت میکنند از داعش گرفته تا اوباش داخلی بعد فکر میکنم که جهنم باید باشد چون مدافعان فکری همان مهاجمان سلاحدبدست هستند تا شیطان وجود خود را بر انسانیت تحمیل کنند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 2
    از سلبرینی های ما به جز فحشا و سگ بازی و بی حیایی و توهین به مردم توقع دیگری نمیشه داشت.تازه بابت حمایت از شهید که اقامت و ویزا نمیدن که بخوان هشتک و جفتک بزنن.
    • ایران IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 1
      سلام حرح شما حق اما تمام سلبریتیها اینگونه نیستند آنها هم بخشی از فرهنگ جامعه ما هستند اما عده معدودی نیز از بطن همین جامه برخاسته اند و بعد هم به این ملت وبه شعور ملت توهین می کنند
  • جواد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    ان شاء الله خون پاک شهید رنجبر باعث بیداری قوه قضائیه از خواب غفلت خواهد شد
  • محمدرضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 0
    حفظ اقتدار پلیس برای امنیت جامعه ضروری است.کسانی که علیه پلیس جوسازی میکنند، هدفشون نا امنی و اعتبار زدایی از نظام است البته وقتی از دخترشون دزدی کنند عربده کشی میکنند که چرا پلیس کاری نکرد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    اصلا به سلبریتیها ربطی ندارد ،اونا برای یارجمع کردن حرفهای مفت میزنن،کسی اونارو آدم حیاب نمیکنه ولی پلیس باید کارشو انحام میداد و شرارت را در نطفه خفه کند از جمله همین سلبریتیهایی که میگین
  • اقتدارپلیس اولویت!! IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    دوربین بایدبه پلیس نصب بشه تاجلوتمام سواستفاده هاگرفته بشه. هم بنفع ملته هم بنفع پلیس مثل محیطبان کرمانشاهی نشه سرخودتیراندازی کرده
  • ********** US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    ای کاش بازهم کمیته انقلاب اسلامی احیاوازپاسداران شجاع درامربرخوردباافرادشروراستفاده شود
  • ********* US ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 2
    ازوقتی خاتمی وروحانی رییس حمهورشدندابهت پلیس ونظامی را(باشعار سرهنگ نیستم پادگانی فکرنمی کنم) شکستندوکسی هم ازآقایان مسئول به این دورییس حمهورحرمت شکن اعتراض نکرد.وقتی دیدم صحنه شهادت مامورپلیس راآنقدرعصبانی شدم وبرخاتمی وروحانی که منشا حرمت شکنی نظامیان اینهابودندلعنت فرستادم
  • **** US ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    درایران آقایان مسئول نه به جان ونه به معیشت نظامیان اصلاتوجه ندارندمگراینکه جان خودشان درخطرباشد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    بی خیال سه ماه دادگاهی، وقتی شروری با قمه آمد باید با گلوله زدش. غیر از این باشد به ضرر ملت تمام خواهد شد. ناجا نباید دست بسته باشد. نثار روح شهید رنجبر صلوات.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    به جای حق شلیک آزاد که کار غلط در غلط است، سلاحی مناسب برای پلیس طراحی کنید.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    موضع من تنها به رفتارهای پلیس در مواردی غیر از اعتراضات سیاسی است ، اگر قرار است پلیس در مواجه با اراذل و اوباش از اسلحه استفاده نکند چرا اسلحه به همراه دارند ؟؟ اگر قرار به استفاده نیست میتوان به آنها یک تیرکمان مگس کش داد تا با این سلاح حداقل دماغ اراذل رو به خارش بیندازد ، پلیس در مقابله با اشرار و اراذل باید اقتدار داشته باشد ، دقت کنید فقط اراذل و اوباش در همه رفتارها را میگویم ، این پلیس هم باید میزد اون لات حرومزاده قمه کش رو از هشتاد جهت مورد مرحمت قرار میداد
  • نظر IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    شهید. مهارت دفاع شخصی و رزمی نداشت. باید پلیس رزمی کار باشه تا به راحتی ضربه نخوره می تونست با ضربات مشت و پا قاتل را قلع سلاح کنه. اگه مهارت داشت
  • ایرانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 1
    آخه کدوم کشوری اینقدر پلیسش بی دفاعه که کشور ایران اینطوره؟؟ واقعا مرگ بر حسن روحانی که این قانون رو لغو کرد مرگ بر تو ای منافق کثیف لعنت خدا بر توباد ، اگر من به جای شهید رنجبر بودم مغزش رو متلاشی میکردم تا اراذل و اوباشی جرات نکنه با قمه گردن پلیس رو بزنه کشوری که پلیسش اینقدر دستش بسته هست به فنا بره جای تعجب واقعا نداره مردم مثل سگ دزد هار شدن تو روز روشن به مامور دولت حمله میکنند کدوم کشوری دقیقا کسی جرات داره به پلیس نگاه چپ بکنه
  • khosrow IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام چرا نیروهای انتظامی در طول خدمت نباید دوره های دفاع شخصی در دستور کار و وظیفه باشه که در چنین شرایطی حتی اگر اسلحه نمی توانند استفاده کنند از خودشون دفاع کنند . یعنی تو این نیروی انتظامی یک نفر نیست به این مسائل دقت کند
  • یداله IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    با احترام به تمام شهدا و پلیس های محترم ،باید عرض کنم ،مشاغل زیادی هستند که به واسطه‌ی درگیری با جان مردم در صورت وقوع حادثه باید در دادگاه محاکمه شوند و درستی اقدام خود را ثابت کنند مثل خلبانان،کنترلرهای مراقبت پرواز که در چند ثانیه تصمیم بگیرند و اقدام کنند،بنابراین ترس از محاکمه پاسخ گویی نمی تواند دلیلی برای عدم اجرای قانون باشد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    قاتل را بکشید هیچ نگران هم ازعواقبش نداشته باشیر ولی نیت قصد وعملتون خدایی باشه-نخ اینکه فردا با یکی لجبازی کنید چون توهین وفحش داده وسواستفاده کنید و‌بکشید
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    البته که این سرهنگ " مظلومانه کشته شد و در این مورد میتوان لقب شهید مظلوم را به این مامور داد . منتهی همینطور که باید قانون حامی کامل مامورین "" قانون "" باشه باید بازدارنده برای مامورین انتظامی بی قانون که متاسفانه کم هم نیستن : باشه . فکر نمیکنم کسی از مردم عادی باشه که حداقل چندین مورد از قانون شکنی توهین رشوه گیری عدم اجرای وظیفه و.... از مامورین نیروی انتظامی ندیده باشه . بنده با چشم های خودم دیدم که افسر نگهبان یک پاسگاه برای آزاد کردن مردی که همسرش را کتک زده بود از همراهان اون مرد تریاک گرفت و مرد را آزاد کرد. همینطور که باید از مامورین شریف نیروی انتظامی حمایت کرد باید ترمزهای قانونی هم برای مامورین انتظامی : ناشریف گذاشت.
  • احمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    جناب سرهنگ بزرگوار اولا روی پیشانی اون طرف نزده که ارازل و اوباش هست یا نه دوما این قانون استفاده از سلاح حتی تو کشورهای دیگه هم هست .این قانون ها رو نمایندگانی دارن طرح میکنن که افتادن به جون و ثروت مردم و غارت می‌کنن .اگه حقوق مامورین نیروی انتظامی رو ببرن بالا .در ضمن وقتی خود نمایندگان مجلس به نیروی انتظامی حمله میکنن دیگه از ارازل و اوباش چه انتظاری داری .واقعا همینجوریه مامور می‌ترسه شلیک کنه .چطور وقتی مسولین میبینن صندلی شون در خطر هست دستور شلیک به اختیار میدن ولی موقع حفظ جون مامور ماده و تبصره میارن و خلاصه اینکه تا موقعی که این مسولین دزد سرکار هستن دزدی بیشتر جوانان نابود و ناامید و مأمورین دلسرد از خدمت
    • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      احمد جان رذل با ذال است و اراذل یعنی رذل ها.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    باسلام وقتی اینهمه احساسات مردم برانگیخته شده.جادارد این آشغال کاملا بازجویی بشه.یعنی توی فیلم میبینیم که مامور رو تهدید میکنه.واینکه فقط میخواست مامور رو بکشه.باید بازسازی بشه وتمام کلماتی رو که گفته تکرار و ب مردم اطلاع بدن.قبلا هم گفتم چون پلیس هم خود وخانواده توی همین جامعه زندگی می‌کنند.ورعوفت بیش از حد قوه قضایه نسبت ب ارازل واوباش.مامورین از ارازل حساب می‌برند.جادارد قانون نسبت به این افراد سخت گیر تر باشد.وقتی من دوتا بس تریاک توی جیبم درمیاد چون سرم ب تنم می ارزد پلیس ازم نمیگذره در صورتی که یک فرد هروئینی و شیشه ی ک قطعا هرلحظه برای جامه (اطرافیان ومردم)خطرناک هست رو بسادگی رهاش می‌کنند.همه اینها جای بسی تاسف است.باور کنید من یک ایرانی وطن‌پرست وپیرو رهبری فرزانه هستم وهنوز پس از گذشت چندروز از این ماجرا نتوانسته ام آرامشی ا کنم لطفا مسئولین هم اینگونه اظهار نظر هارو بادقت بخونن شاید بهتر تصمیم بگیرند.یاعلی
  • رضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    بعدازدستگیری اون مجرم نامرد باید منتظر پیامهای وامصیبتای سلبریتی ها و درخواست عفو از خانواده اون خدابیامرز باشیم .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    این که بعضی وقتها به نیروهایامتضامی ظلم شده وباید عامل این جنایت مجازات بشه شکی نیست ولی متاسفانه بعضی از همینن نیرهای نظامی با استفاده از همین لباس چنان ظلمی به مردم می کنند که قتبل جبران نیست چند رکز قبل یکی از سرهنگ های انتظامی زمین برادر من را با زد وبند با وکیل خودمان وبعضی کارپندان دادگستری بالا کشیدند تو همه قشرها هم خوب هست وهم بد
    • ........ IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      چه ربطی به این موضوع داشت؟
  • US ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    در برابر مردم معترض تظاهر کنندگان مخالف حکومت ولی خوب تیر اندازی میکنید حق تیر دارید ۱۷ تا شرط هیچ می‌شود نه خوب بلدید
  • US ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    برای تیر اندازی به مردم معترض که راحت حق تیر دارند این دست خداست البته که فساد این نظام را رو میکنه در برابر مجرمین سلاح بدست حق تیر ندارند باید ۱۷ شرط در کسری از ثانیه مرور کنند بعد تیر بزنند نظام فاسد در برابر اصلاحات تا آخرین قطره خونش پا فشاری میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس