همه چیز در رابطه با وقوع ماه کامل و مقارنه پلوتون با خورشید

وقوع ماه کامل زمانی رخ می‌دهد که ماه در سمت مخالف زمین و رو به خورشید قرار گیرد.

به گزارش مشرق، اولین ماه کامل سال ۲۰۲۲، در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ روی زمین طلوع کرد. این نما یک ماه کامل را به‌زیبایی نشان داد که تنها فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌توانند آن را نیز مشاهده کنند. تماشاگران آسمان حدود ۲۴ دقیقه قبل از غروب خورشید شروع به دیدن طلوع ماه کردند. ماه کامل زمانی اتفاق می‌افتد که ماه دقیقا در سمت مخالف زمین از خورشید قرار دارد. درنهایت، ماه نیز روشن به‌نظر می‌رسد، زیرا ما نور خورشید را نیز می‌بینیم که از ماه منعکس می‌شود. طبق بیانیه‌ای از ناسا، ماه گرگ ۱۷ ژانویه معادل ۲۷ دی ظاهر شده است. همچنین آسمان‌نگاران امکان دارد ستاره درخشان «پولوکس» را در نزدیکی ماه دیده باشند که درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی جوزا است. در خصوص این‌که ماه کامل چیست و چه زمانی رخ می‌دهد گزارشی تهیه نمودیم تا افراد دوستدار نجوم درباره آن آگاه شوند.

بیشتر بخوانید:

خورشید مصنوعی چین ۵برابر گرمتر از خورشید

وقوع ماه کامل و مقارنه پلوتون با خورشید و همچنین ماه‌گرفتگی، برای سال‌های بی‌شماری رویداد موردعلاقه دوستداران نجوم بوده است. در زمان وقوع ماه کامل، ماه در سمت مخالف زمین و رو به‌خورشید قرار می‌گیرد. ماه‌گرفتگی نیز زمانی رخ می‌دهد که سایه جلوی نور خورشید را به‌طور کامل می‌گیرد و از ماه منعکس می‌شود. ماه کامل زمانی رخ می‌دهد که ماه در آسمان به‌صورت دایره کامل ظاهر می‌شود. در این زمان، ماه را به‌صورت گوی می‌بینیم، زیرا تمام سمت ماه رو به‌زمین توسط پرتوهای خورشید روشن شده است. ماه از خود نور مرئی تولید نمی‌کند؛ بنابراین زمانی می‌توانیم قسمت‌هایی از ماه را به‌وضوح مشاهده کنیم که توسط اجسام دیگر روشن شده باشد.

ماه کامل در مدار خود به دور زمین می‌گردد و در مقابل خورشید قرار می‌گیرد. سمت نور خورشید آن به‌طور کامل از زمین قابل مشاهده است. ماه برای دو تا سه شب کامل به‌نظر می‌رسد. با این حال، اخترشناسان ماه را در زمانی مشخص در طول دایره‌البروج، کامل می‌دانند. در این زمان ماه دقیقا ۱۸۰ درجه مخالف خورشید است. همچنین سیاره پولوتون نیز در ۲۷ دی ماه در مقارنه با خورشید قرار گرفته است. مقارنه در علم نجوم به معنای آن است که اجرام در آسمان کنار یکدیگر مشاهده می‌شوند.

منبع: آنا

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس