کد خبر 1457247
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
این ماه تا 345 سال دیگر دیده نخواهد شد

شرایط قرار گرفتن ماه در آسمان به گونه ای رقم خورده که در هزار سال گذشته اینقدر به زمین نزدیک نبوده است و این پدیده تا ۳۴۵ سال آینده هم تکرار نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از آی اف ال ساینس، روز شنبه اول بهمن، ماه نو در نزدیک ترین حالت خود به زمین قرار خواهد گرفت این حالت از قرون وسطی تا به حال روی نداده است. بر اساس محاسبات سایت تایم اند دیت، ماه جدید در ۹۹۳ سال تا این اندازه به ما نزدیک نبوده و تا ۳۴۵ سال دیگر نیز به این نزدیکی نخواهد بود.

بر اساس داده های زمان و تاریخ بررسی شده از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، ماه نو، به دلیل نزدیکی به زمین، بزرگترین ماه خواهد بود؛ که از ۹۹۳ سال قبل ظاهر شده است. ماه در اولین روز از ماه بهمن در فاصله ۳۵۶هزار ۵۶۸ کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت. پس از آن، این پدیده در ۳۰ دی ۱۷۴۶ تکرار خواهد شد که تا آن زمان تمام انسان هایی که اکنون روی زمین هستند از بین خواهند رفت.

چرا ماه اینقدر نزدیک است؟

مدار ماه به دور زمین یک دایره منظم نیست بلکه بیضوی است؛ به این معنی که در مواقعی ماه نزدیک‌ یا دورتر می‌شود، که دورترین نقطه آن به‌عنوان اوج و نزدیک‌ترین آن، حضیض نامیده می‌شود.

تایم اند دیت توضیح می‌دهد: «اگر حضیض یا اوج با یک ماه نو یا ماه کامل منطبق باشد ( زمانی که زمین، ماه و خورشید در یک راستا هستند ) نزدیک‌ترین و دورترین فاصله‌های ماه شدیدتر می‌شوند.»شدیدترین فاصله زمین تا ماه زمانی اتفاق می‌افتد که زمین در نزدیک‌ترین فاصله به خورشید باشد که امسال در ۱۴ دی اتفاق افتاد.

البته باید این نکته را بگوییم که به دنبال ماه در آسمان نباشید زیرا فاز ماه نو زمانی است که ماه برای چند روز از دید ما ناپدید می‌شود و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. با این حال، اگر در ۱۲بهمن به بعد به بالای سر خود نگاه کنید، ماهی را خواهید دید که از زمان نئاندرتال ها دیده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 0
    اینو برای ملت ایران به فال نیک می گیریم
  • AU ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    اگر ماه رفت چه علامت ماه رمضان و عید فطر بفهمم؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس