کد خبر 1527510
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
این دنباله‌دار یکبار در عمرتان قابل مشاهده است

یک ستاره دنباله‌دار که اخیرا قابل مشاهده شده است، حدود ۴ قرن دیگر طول می‌کشد تا برای ناظران زمینی قابل رویت باشد و تا سال ۲۴۵۸ میلادی دوباره باز نخواهد گشت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، دنباله‌دار نیشیمورا برای ناظران نیمکره شمالی اکنون قبل از طلوع خورشید قابل مشاهده است. این دنباله دار تا اواخر شهریور به سرعت از میان صورت فلکی شیر حرکت می کند و قبل از طلوع آفتاب قابل رصد است.

این روزها بهترین زمان برای رصد این دنباله دار است و ناظران باید یک ساعت قبل از طلوع فجر به سمت شرق-جنوب شرقی نگاه کنند تا صورت فلکی شیر را بیابند.

دنباله دار نیشیمورا برای اولین بار توسط ستاره شناس آماتور هیدئو نیشیمورا از شهر کاکه‌گاوا ژاپن در ۱۲ آگوست(۲۱مرداد) کشف شد. نیشیمورا توانست این دنباله دار را قبل از هر سیستم تلسکوپ خودکار بزرگتر در این کشور شناسایی کند.

عکاسان نجومی و آسمان‌نگاران در طول ماه گذشته با علاقه فراوان این دنباله‌دار را تماشا کرده‌اند، حتی شاهد از دست دادن دم آن در اثر انفجار شدید باد خورشیدی در رویدادی بوده‌اند که به عنوان رویداد قطع ارتباط شناخته می‌شود.

دنباله‌دار نیشیمورا در ۱۸ سپتامبر(۲۷شهریور) به خورشید نزدیک‌ترین فاصله(معروف به حضیض) را خواهد داشت و اگر به طور کامل توسط تشعشعات خورشیدی متلاشی نشود، باید به دور خورشید بچرخد و برای ناظران نیمکره جنوبی قابل مشاهده باشد. اگر این اتفاق بیفتد، در غرب آسمان هنگام غروب خورشید تا پایان ماه میلادی قابل مشاهده خواهد بود.

ارتفاع کم این دنباله دار از افق به این معناست که با دوربین های دوچشمی یا تلسکوپ بهتر دیده می شود.

۴قرن دیگر طول خواهد کشید تا این دنباله دار به ملاقات ناظران زمینی بیاید و در آن زمان هیچ یک از ما انسان ها زنده نخواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس