کد خبر 1334612
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
دستگیری سارق میلیاردی ارز دیجیتال در البرز

رئیس پلیس فتای البرز گفت: فردی که با شیوه‌ای خاص از حساب یکی از ساکنان البرز به صورت غیرمجاز ارز دیجیتال برداشت کرده بود در این استان دستگیر شد.

به گزارش مشرق، به گفته سرهنگ رسول جلیلیان، در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای البرز مبنی بربرداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او می گوید: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشورهای غربی اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته دریکی از صرافی‌ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از حساب وی سرقت کرده است.

سرهنگ جلیلیان گفت: به رغم محدویت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمز ارزها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمز ارزها کرده بود شده و باشناسایی مخفیگاه وی نامبرده در شهرستان کرج دستگیر کردند.

به گفته او با دستور مقام قضایی رمز ارزهای به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت و متهم با حکم مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ جلیلیان عنوان کرد: برخی افراد متاسفانه رمز عبور۱۲ کلمه رمز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند که این پیامدهای منفی ایجاد می‌کند.

درچنین شرایط امکان سرقت و یا هک گوشی وجود دارد که با وجود رمز درگوشی سارقان می‌توانند به راحتی به کیف پول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز: برخی افراد درشبکه‌های اجتماعی اقدام به مشاوره و یا راهنما در زمینه ارز دیجیتال کرده که توصیه می‌شود به هیچ وجه فریب این افراد را نخورده تا گرفتار درگاه فیشینگ و یا مورد هک قرارنگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس