رشیدی کوچی: نباید فرصت طلایی ارزهای دیجیتال را با محدودسازی داخلی از دست بدهیم

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس تاکید کرد: اکنون طلایی ترین زمان برای استفاده از ظرفیت پلتفرمهای داخلی برای تبادل ارزهای دیجیتال بوده و نباید اجازه داد با سیاست های غلط فرصت ازدست برود.

به گزارش مشرق، جلال رشیدی کوچی، با اشاره به ضرورت قانون گذاری درحوزه رمز ارز و ساماندهی پلتفرم های داخلی تبادل آن، بیان کرد: بنده از چندی پیش به این موضوع تاکید داشتم. امروز خیلی از افراد جامعه که عمدتا جوان ها هستند به سمت رمزارزها حرکت کرده و خوشبختانه در حال حاضر طالب استفاده از پلتفرم ها و اپلیکیشن های داخلی هستند. یکی از مزیت های پلتفرم های داخلی تبادل رمز ارز قابلیت نظارت بر روی آنان می باشد. باتوجه به استقبال بخش قابل توجه ای از جامعه از پلتفرم های داخلی و ظرفیت های خوبی که این پلتفرم ها دارند باید هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی پلتفرم های داخلی اقدام شود.

وی در ادامه اظهار کرد:به جای آنکه به دنبال محدود سازی یا قطع دسترسی برای تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی باشیم باید از فرصت طلایی موجود حداکثر استفاده را ببریم اکنون ما فرصتی طلایی در دست داریم و قبل از آنکه افراد جامعه بخواهند به سمت پلتفرم های خارجی که هیچ گونه نظارتی بر آنان نیست حرکت کنند، باید پلتفرم های داخلی تبادل رمزارز را ساماندهی کنیم. اکنون طلایی ترین زمان است و به جای آنکه به دنبال بستن و محدودسازی فعالیت پلتفرم های داخلی باشیم باید از آن ها حمایت کرده و آنان را ساماندهی کنیم. تجربه  تا به امروز ثابت کرده که مسیر محدودسازی و بستن نه تنها جواب نداده بلکه باعث شده تا مردم به اجبار به سمت پلتفرم های خارجی سوق پیدا کنند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز وقت آن است که شورای عالی فضای مجازی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجلس متفق به میدان آمده و با یک تصمیم گیری درست مسیر را برای سرمایه گذاری و تبادل ارزها دیجیتال در بستر پلتفرم های داخلی فراهم کنند.بنده به شدت مخالف محدودسازی یا قطع دسترسی برای تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی هستم. این شیوه قطعا راهکار موثری نبوده و منجر به هدایت مردم به سمت پلتفرم های خارجی که هیچ نظارتی بر روی آنان نیست می شود. در نهایت این شیوه مدیریت به ضرر مردم و نظام خواهد بود.

تبادل ارزهای دیجیتال واقعیتی نوین در سطح دنیاست

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است مدیریت درستی مبتنی بر واقعیت های جامعه در این حوزه اعمال شود. ارزهای دیجیتال یک واقعیت در سطح دنیا است که شکل گرفته و روز به روز نیز قوام پیدا می کند.رمز ارزها غیرقانونی نیستند بلکه مشکل ما فقدان قانون در این حوزه است. با توجه به این که کشور ما در صدر کشورهای تحریم شده قرار دارد می توانیم با یک برنامه ریزی صحیح و اجرای قوانین درست از این فرصت که ارزهای دیجیتال ایجاد کرده اند، به نفع کشور استفاده کنیم تا اینکه با یک نگاه بسته به سمت محدودسازی داخلی این حوزه قدم برداریم. قطعا مردم مسیر خود را می روند پس چه بهتر است که دولت و حاکمیت نیز در این مسیر با برنامه ریزی دقیقی که انجام می دهد در کنار مردم بوده و به نفع کشور قدم بردارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    ارزهای دیجیتال با فعالیت مخفی خود همان گلد کوئیست دوم هستند بزودی گند انها هم در خواهد آمد
    • Viva IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      دوست عزیز ، بهتره اگر انسان از موضوعی اطلاع نداره ، در موردش اظهار نظر نکنه ،، شما از حرفت پیداست که کوچکترین اطلاعاتی از صنعت بلاکچین ندارید ، پس یا صحبت نکنید در این موضوع یا مطالعه کنید و بعد اظهار فضل کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس