کد خبر 1333537
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴
۴ رژیم‌ غذایی فوق‌العاده برای کاهش وزن و تثبیت آن

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی است.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار و ارقام، تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی هر سال تلاش می‌کنند وزن خود را کاهش دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی است. با این حال، تعداد زیاد برنامه‌های غذایی موجود ممکن است شما را سردرگم و شروع کار را برایتان دشوار کنند، چون مطمئن نیستید که کدام یک از آنها مناسب‌تر، پایدارتر و مؤثرتر است.

هدف برخی از رژیم‌ها کاهش اشتها و طبعاً کاهش مصرف غذاست! در حالی که در برخی برنامه‌های غذایی توصیه می‌شود مصرف کالری، کربوهیدرات و چربی را محدود کنید. رعایت یک رژیم غذایی سالم علاوه بر کاهش وزن، مزایای دیگری دارد که در حفظ و ارتقای سلامت شما نقش دارند. با این رژیم‌ها آشنا شوید:

رژیم‌های گیاهی

در این رژیم، مصرف گوشت و محصولات حیوانی محدود می‌شود و بدین وسیله کالری دریافتی کاهش می‌یابد و شما شاهد کاهش وزن نیز خواهید بود. این رژیم معمولاً شما را به مصرف میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل تشویق می‌کند و افراد باید مصرف پروتئین و محصولات حیوانی را کاهش دهند و برای تأمین نیاز بدن از جایگزین‌های گیاهی استفاده کنند.

رژیم مدیترانه‌ای

در این رژیم غذایی، مصرف میوه، سبزیجات، ماهی و روغن‌های سالم در مقادیر بالا توصیه می‌شود و باید از مصرف غذاهای فرآوری‌شده اجتناب کنید. جالب است بدانید مقصود از طراحی رژیم مدیترانه‌ای، کاهش وزن نیست! اما مطالعات نشان می‌دهد که با رعایت این برنامه غذایی و محدود کردن کالری دریافتی، افراد می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

رژیم کم کربوهیدرات

مصرف کربوهیدرات در این رژیم محدود می‌شود و جسم از این طریق ترغیب می‌شود تا از چربی‌های بدن به عنوان سوخت استفاده کند. در رژیم‌های کم کربوهیدرات، مصرف کربوهیدرات محدود شده و در مقابل، مصرف پروتئین و چربی افزایش می‌یابد. در این رژیم غذایی معمولاً پروتئین بیشتری نسبت به رژیم‌های کم چرب مصرف می‌شود که این پروتئین‌ها در کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و ​​حفظ توده عضلانی مؤثرند.

این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند و مزایای بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.

رژیم کم‌چرب

در رژیم‌های کم چرب مصرف چربی به شدت محدود می‌شود، زیرا طرفداران این رژیم بر این باورند که چربی حدوداً دو برابر بیشتر از دو درشت مغذی دیگر (پروتئین و کربوهیدرات) دارای کالری است.

در رژیم‌های غذایی بسیار کم چرب  که کمتر از ۱۰ درصد چربی دارند، تقریباً ۸۰ درصد کالری روزانه به واسطه کربوهیدرات‌ها و ۱۰ درصد باقی‌مانده توسط پروتئین‌ها تشکیل می‌شود. این رژیم، همانند رژیم گیاهی‌ است و مصرف گوشت و محصولات حیوانی در آن محدود است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس