کد خبر 1330783
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
پلیس فتا چه نقشی در دستگیری مجرمان غیر سایبری دارد؟

هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد؛ کلاهبرداری در وبگاه دیوار با شگرد پرداخت بیعانه رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتا این استان گفت: تنها در صورت انجام هرگونه معامله و تبادل وجه در فضای حقیقی می‌توان از خالی شدن حساب و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران جلوگیری کرد.

سرهنگ احمدی با تاکید بر اینکه شهروندان به آگهی‌های درج شده در وبگاه دیوار اعتماد نکنند افزود: پیش از هر گونه معامله در فضای مجازی تا زمان رویت نکردن کالای مورد نظر از پرداخت و واریز هر گونه وجهی خودداری شود.

وی ادامه داد: فعالان این تارنما به محض دریافت کالا حتما رسید دریافت و به تبلیغات وسوسه انگیز وبگاه دیوار توجه نکنند.

او با بیان اینکه به تازگی۲ پرونده در این خصوص تشکیل شده است اضافه کرد: پرونده‌ای در پلیس فتا استان تشکیل شده که مربوط به کلاهبرداری ۲۰میلیون تومانی از یک فرد است.

رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این فرد در وبگاه دیوار اقدام به درج آگهی تبلیغاتی مبنی بر فروش مواد شوینده کرده بود.

سرهنگ احمدی اضافه کرد: فرد کلاهبردار با بازارگرمی و اعلام اینکه چندین مشتری متقاضی خرید این کالا هستند خواستار پرداخت بیعانه شده که فرد نیز ناآگاه از دسیسه متهم اقدام به واریز ۲۰میلیون تومان وجه نقد کرد.

وی ادامه داد: پس از واریز پول، متهم به تماس‌های مالباخته پاسخ نداد و این موضوع سبب تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به پلیس فتا شد.

سرهنگ احمدی درباره انگیزه متهم از گرایش به کلاهبرداری از طریق درج آگهی گفت: فرد کلاهبردار اعتماد نابجای مردم به آگهی‌های تبلیغاتی و واریز پول بدون بررسی صحت و درستی آگهی را عامل استفاده از این شیوه برای کسب درآمد عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس