کد خبر 1390103
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
کلاهبرداری با شگرد دریافت امتیاز وام

رئیس پلیس فتا یزد گفت: فردی که با شگرد انتقال وام به شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ابوطالبی گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان درباره کلاهبرداری از آن‌ها با عنوان دریافت امتیاز وام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار داده شد.

به گفته او مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که در سایت دیوار با دیدن آگهی فروش امتیاز وام با فرد آگهی دهنده تماس گرفتند و شخص کلاهبردار برای فروش امتیاز وام خود مبلغی را به عنوان پیش پرداخت از قربانیان دریافت کرد و دیگر پاسخگوی تماس نبوده است.

او می‌گوید: کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را ادامه دادند و با تحقیقات انجام شده فرد کلاهبردار را مورد شناسایی قرار دادند که با هماهنگی قضایی متهم دستگیر و او را به مکان پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ ابوطالبی گفت: با دستگیری متهم مشخص شد این فرد با انگیزه کسب منفعت مالی نسبت به درج آگهی در سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده و با پیشنهاد انتقال امتیاز وام به افراد جویای وام قرض الحسنه مبلغی را برای پیش پرداخت دریافت کرده بود که در نهایت پرونده تشکیل شده به همراه مستندات و فرد کلاهبردار برای کسب تکلیف نهایی به دادسرا ارجاع شد.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: کاربران فضای مجاز اطلاعات حساس و مهم خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند، زیرا سیستم‌های بانکی فعلی، دارنده نام کاربری و رمز عبور را مالک حساب می‌شناسد و در این مورد حفظ اطلاعات حساب بانکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های شهروندی است.

او می‌گوید: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع کنند.

ابوطالبی گفت: مردم در صورت مشاهده این موارد در فضای سایبری موضوع را برای بررسی کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    ۳۰یا۴۰ساله این کلاهبرداریها هست وهمیشه تعدادی ازایتها را پلیس دستکیر میکنه-ولی انکار تاابد میخواهد تکرار بشه!کحای کار میلنکه که همون اول کاری مقرارتی قانونی وبرنانه ریزی نمیشه که این کلا۶برداریها تکرلر نشه!؟(بعدشب وروز این(نمایندگان،مسیولین ،کارکنان،وابستگانشان ؛بازشسته ها ومعلمها رسمی دایمی وحکونای دولتی خصولتی وابسته.‌،لشکری وکشوریها...)هی حقوق انواع مزایا وامایازاتشونو افزایش میدهند!؟(برای چی خدامیدونه!این آمار کلاهبرداریها مشکلات ومعصلات!؟باید یکی باشه که مبنای حقوقهای رسمی ودائمیها رابراساس راندمان واقعی ورفع مشکلات دایمی جامعه باشه-ته اینکه ازاسمان سنگ هم بباره واززمین آتش باره اینها راحت سرماه حقوقهاشونو دریافت کنند-تا اینها نثل مردم دغدغه نداشته باشند همین اش وهنین کاسه همیشه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس