پرتاب فضایی آمریکا

نیروی فضایی آمریکا دو ماهواره به مدار زمین فرستاده که قابلیت رصد منطقه اطرافشان را دارند.

به گزارش مشرق، ماهواره های مذکور همراه یک «موشک اطلس۵» متعلق به شرکت «یونایتد لانچ آلیانس» از مقر فضایی متعلق به نیروی فضایی آمریکا در کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا ارسال شدند.نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد از این ماهواره ها برای رصد ماهواره های دیگری استفاده می شود که توسط ایستگاه های مخابراتی، فضاپیماهای نظامی و غیره به کار گرفته می شوند.

۲ ماهواره برنامه GSSAP در مدار نزدیک زمین و به طور دقیق تر در ارتفاع ۲۲هزار و ۳۰۰ مایلی خط استوا حرکت می کنند. در چنین ارتفاعی هر مدار دور زمین ۲۴ ساعت طول می کشد و ماهواره چشم انداز ثابتی از زمین خواهد داشت.به طور معمول ماهواره های مخابراتی تجاری، جاسوسی و نظامی و همچنین ماهواره های رصد آب و هوا از چنین مدار حرکتی استفاده می کنند.

به گفته ژنرال جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا، ماهواره های GSSAP که توسط شرکت نورثروپ گرومن ساخته شده اند قابلیت رصد همسایگی خود را دارند. پرتاب این ماهواره ها به نیروی فضایی امکان می دهد به درک بهتری از رویدادها منطقه مورد نظرشان به خصوص در مدارهایی مهم مانند مدار زمین آهنگ دست یابند.مدارهای زمین آهنگ در حقیقت به مدارهایی دور زمین گفته می شود که سرعت زاویه ای چرخش ماهواره ها روی این مدارها با سرعت چرخش زمین برابر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس