کد خبر 1369513
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
پرتاب 5 ماهواره به فضا

چین ۵ ماهواره برای رصد زمین از دریای چین شرقی پرتاب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین ۵ ماهواره برای رصد زمین از دریای چین شرقی پرتاب کرد؛ این ماهواره‌ها ۱۱:۳۰ صبح روز شنبه (BJT) پنج ماهواره را با موشک حامل لانگ‌مارچ  به مدار فرستاد.

ماهواره‌های جدید رصد زمین از آن زمان با موفقیت وارد مدار از پیش تعیین شده خود شده‌اند و خدمات تجاری برای بررسی منابع طبیعی، برنامه ریزی شهری، نظارت بر بلایا و سایر وظایف ارائه خواهند داد.

آنها بخشی از سری ماهواره‌های «Jilin-۱ Gaofen» هستند  که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، مجموعه آنها به ۱۳۸ ماهواره برسد و به بزرگترین صورت فلکی رصد تجاری در چین تبدیل شود.

بیشتر پرتاب‌های موشک در خشکی انجام می‌شود، اما فناوری پرتاب موشک مبتنی بر دریا برای برنامه فضایی چین حیاتی است زیرا انعطاف‌پذیری و ایمنی بیشتری را برای پرتاب فضاپیما فراهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 2
    سلام علیکم، سوالی داشتم بعضی کانال ها و گروه های تلگرامی هستند که میگن زمین تخت است و مستندات زیادی هم ارائه میدن. آیا واقعیت داره زمین تخت؟
    • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      باتوجه به آیه«رَبُّ الْمَشْرِقَیْنِ وَ رَبُّ الْمَغْرِبَیْنِ»( مقصود از دو مشرق و دو مغرب یعنی این که زمین گرد است )
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      اين همه عكس از فضا و كرات و .. هست كه كشورهاي مختلفي كه ماهواره يا كاوشگر فرستادن از كروي بودن زمين عكس دادن بيرون بعد اين مستندات عيني رو باور نمي كني ، خزعبلات تلگرامي رو باور داري؟!!. اگه زمين مسطحه پس چطوري ميشه از سمت غرب و يا شرق بري زمين رو دوربزني بعد بياي سر جاي اول؟ بعد اونوقت اگه زمين مسطحه !! آخرش كجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس