FDI

یونان اعلام کرد که برای مدرن سازی نیروی دریایی خود سه فروند ناو محافظ را از فرانسه خریداری می کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نخست وزیر یونان اعلام کرد که این کشور در برنامه خود برای خرید ناوهای محافظ نسل جدید طرح فرانسوی بر اساس شناورهای موسوم به FDI را برای خدمت انتخاب کرده است. یونانی ها به دنبال خرید سه فروند از شناورهای این کلاس بوده و امکان سفارش یک فروند دیگر را نیز طبق قرارداد خواهند داشت. هزینه این سفارش در حدود ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. در حال حاضر اولین نمونه های ناو محافظ مورد نظر در حال ساخت برای نیروی دریایی فرانسه هستند و در دهه جاری مشخصا ناوهای سفارش داده شده توسط یونان به این کشور تحویل خواهد شد. یونان برنامه هایی برای تولید بخشی از این سفارش در خاک خود را نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

وقتی اروپا و آمریکا جنگ سرد جدید را به آشتی دو عضو ناتو ترجیح می‌دهند/ صف فروشندگان شناورهای جنگی به یونان طولانی‌تر شد +عکس

 ناو فرانسوی مورد نظر وزنی در حدود ۴۵۰۰ تن داشته و طول آن ۱۲۱ و عرض آن نیز ۱۷.۷ متر است. این شناور دارای سرعت نهایی ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و برد انتقالی آن با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت در حدود ۹۲۶۰ کیلومتر بر ساعت است. در حوزه سیستم های راداری و سونار این ناو از رادار باند اس مدل SeaFire ساخت تالس از نوع آرایه فازی فعال بهره خواهد برد و همین شرکت دو مدل سیستم سونار، یکی در داخل بدنه و یکی به صورت رها شونده را برای این ناو در نظر گرفته است.

سیستم های اشتراک اطلاعات، ارتباط ماهواره ای، جنگال و جستجوی اپتیکی برای این ناو عمدتا توسط شرکت های فرانسوی تامین می شود. در حوزه تسلیحاتی سلاح اصلی این ناو ۸ تیر موشک کروز اگزوست بلوک ۳ سی خواهد بود. در این گونه یک سیستم پردازش گر دیجیتالی جدید تعریف شده است که قابلیت تشخیص بهتر اهداف را برای این موشک ممکن می کند. ۳۲ سلول پرتاب عمودی برای شلیک موشک های پدافندی سری ۳۰، توپ دفاع نزدیک تک لول ۲۰ میلی متری، توپ اصلی ۷۶ میلی متری با قابلیت شلیک مهمات هوشمند به همراه پرتاب گرهای اژدرهای سری MU ۹۰ از جمله تسلیحات این شناور هستند. توان پذیرش یک بالگرد سرنشین دار در کلاس NH-۹۰  و یک بالگرد سبک و کوچک بدون سرنشین را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 10
    یونان یادت باشه پانصد سال نبودی ..حالا می خواهی .دوباره پانصد سال دیگر میخوای نباشی
    • افشین IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 0
      شکر خدا به کار همه کار دارید شماها.از کجا میدونی شاید اومده بعضیها رو برای پانصد سال ناپدید کنه. خدا رو چه دیدی؟ بالاخره یکی باید آه دل مردم سوریه رو از مسببین واردات و تولید تروریستها بگيره؟؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 2
    برای افتتاحیه ۲ تا موشک در کن استانبول
    • GB ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      7 11
      خوشم میاد دشمنان ترکیه از ترسشون هیچ دکل بالا نرفته ای نذاشتن تو دنیا بمونه.یه روز آمریکا یه روز اسرائیل یه روزم فراسنه و یونان ولی بدونین اسلام پیروز نهایی هست و شما ها هم دارین بیخودی خوشحالی میکنین
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      23 0
      حتما اسلام تو سواحل آنتالیا ترویج میدید خخخخخ
    • افشین IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 1
      مشکلات ترکیه و یونان بخودشون مربوط هست .ولی اینکه میگی،اسلام پیروز هست برای هر حکومتی عزيزجان کاربرد نداره. یه نگاه به اقتصاد و روش پول درآوردن این به اصطلاح مسلمانان نگاه کن در استانبول و آنتالیا تا بهتر برات بيوفته. البته از اونطرف هم مدل اسلام دیگه ای رو در مرز با سوریه توسط تروریستهای وهابی پیاده میکنند. کلا در هر سمت مدلی از اسلام رو بنمایش،گذاشتن که حتما از نظر شما همه مدلهاشم ناب هستکه باید پیروز،بشه. پس،جک نگيد
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 1
    چرا غرب چراغ خاموش توان رزمی خود را مدرنسازی میکند ولی ما از عبور ناوشکن بی دفاع از اقیانوس ذوق زده میشویم واقعا این است همان دکترین دفاع در برابر دشمن؟!!!
    • افشین IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 0
      ناوشکن بي دفاع!!!!! جک می گی؟ ناوشکن خودش برای دفاع از بقیه هست بعد باز برای خودش محافظ بزارن؟؟ حتما برای محافظ ناوشکن هم باید محافظ بزارن الی آخر. این معاملات چراغ خاموش نیست و ما هم دلیلی نداره از بابت یونان نگران باشیم. هر کشوری برای خودش دکترین دفاعی خاص خودش رو داره و پله پله میزن جلو. مادهمين پارسال چند صدتا قایق تند رو موشک انداز و راکت انداز و پهپادهاي رزمی و موشکهای ساحل به دریای بالستیک و کروز تحویل دادیم. این یعنی امنييت خلیج فارس و دریای عمان برای ما حاصل شده. قدمهای بعدی دورتر ميره اما اول باید خانه امن باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس